جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

پیگیری جدی کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه/ الگوی کم نظیر روابط تهران – دمشق

پیگیری جدی کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه/ الگوی کم نظیر روابط تهران – دمشق

 نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در اظهاراتی به اهداف سفر هیاتی از مجلس شورای اسلامی به سوریه پرداخت و از تمایل زیاد تهران برای کمک های میدانی به زلزله زدگان سوری خبر داد ، وی به مواضع تاریخی سوریه در حمایت از ایران اشاره کرد و گفت که ایرانی ها قدردان این حمایت ها هستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، عباس گلرو، نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه که در راس هیاتی از اعضای مجلس شورای اسلامی به سوریه سفر کرده است، در گفت وگو با پایگاه خبری العهد ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان سوریه، بر حمایت و ایستادگی ایران در کنار این کشور تاکید کرد.

وی به مواضع تاریخی سوریه در حمایت از ایران اشاره کرد و گفت که ایرانی ها قدردان این حمایت ها هستند.

عباس گلرو خاطرنشان کرد: اگر چه این سفر در راستای ابراز همدردی و ایستادگی در کنار زلزله زدگان است اما اهداف دیگر سفر گسترش روابط در تمامی زمینه ها به ویژه در زمینه پارلمانی است.

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت که ایران تمایل زیادی برای انجام کمک های میدانی به زلزله زدگان سوریه دارد و به همین منظور از استان هایی که در اثر زلزله آسیب دیدند بازدیدهای میدانی خواهد داشت تا گزارشات خود را به ریاست جمهوری تقدیم کند و در راستای کاهش رنج ‌و مشکلات مردم سوریه گام بردارد.

الگوی کم نظیر روابط دمشق تهران

«مهند الحاج علی» عضو پارلمان سوریه نیز در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد که موضع ایران درخصوص زلزله فاجعه بار اخیر به عنوان یک هم پیمان دور از انتظار نبود.

وی گفت که سفر هیات ایرانی به سوریه برای ابراز همدردی با زلزله زدگان از مرحله پروتکلی عبور کرده و به مرحله عملی رسیده است زیرا هیات ایرانی از مناطق زلزله زده بازدید کرد و می خواهد که گزارشات خود را به دولت بدهد و این امر روند امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه را تسهیل می کند.

عضو پارلمان سوریه با اشاره به استحکام روابط تهران و دمشق گفت که این روابط به یک الگو تبدیل شده است و در سطح روابط کشورهای جهان کم نظیر است.

بر اساس این گزارش،گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه برای آگاهی از روند کمک رسانی به مردم زلزله زده سوریه و همچنین اجرایی کردن توافقات همکاری دو کشور به ویژه همکاری های اقتصادی چهارشنبه گذشته وارد دمشق شد.

نایب گروه دوستی ایران و سوریه در مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی دمشق به خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که سفر هیات پارلمانی ایران به دمشق به منظور آگاهی از روند امدادرسانی به مناطق زلزله زده سوریه و کمک به تقویت و توسعه روابط مشترک پارلمانی دوکشور و تلاش برای فعال‌سازی قراردادهای همکاری تهران و دمشق به ویژه در زمینه اقتصادی انجام شده است.

گلرو اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس سوریه طی دو سال گذشته جلسات مشترک زیادی برای توسعه کار پارلمانی برگزار کردند و در این سفر، این موضوع پیگیری و درباره تقویت روابط بین دو طرف با مقامات سوریه گفت و گو خواهد شد.

همچنین «هیفا جمعه» نایب رئیس گروه دوستی سوریه و ایران در پارلمان سوریه اظهار داشت که ایران انواع حمایت‌ها را از مردم سوریه انجام داده و هیات‌ها و کمک‌های امدادی را برای زلزله زدگان سوریه ارسال کرده است و دو طرف علاقه‌مند به توسعه و تقویت روابط پارلمانی هستند.

هیات ایرانی در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال «مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه و تعدادی از نمایندگان مجلس سوریه قرار گرفت.

هیات ایرانی پیش از این با مقامات عالی رتبه سوری از جمله فیصل المقداد، وزیر خارجه و حموده صباغ، رئیس پارلمان این کشور دیدار و رایزنی کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *