پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

چرا رهبر انقلاب از وزیر کشور تمجید کردند؟

چرا رهبر انقلاب از وزیر کشور تمجید کردند؟

رهبر معظم انقلاب معمولا در سخنرانی‌های رسمی خود، کمتر به‌صورت مصداقی از مدیر ارشدی در کشور تمجید می‌کنند، اما چرا امروز از احمد وحیدی تجلیل کردند؟

به گزارش فارس، ساختمان نیمه ساخت متروپل آبادان یکی از برج‌های دوقلوی خیابان امیرکبیر آبادان ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ماه 1401 به صورت هولناکی فروریخت.

این ساختمان ۱۰ طبقه و نوساز یکی از بزرگترین ساختمان های تجاری آبادان به شمار می رفت که هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود.

احمد وحیدی وزیر کشور از فردای این حادثه یعنی سوم خردادماه، به مدت 6 روز در آبادان حضور داشت و از نزدیک روند امدادرسانی و آواربرداری را مدیریت می کرد.

وحیدی در بدو وقوع این حادثه در تماس با استاندار خوزستان، بر به کارگیری همه امکانات برای امدادرسانی به حادثه دیدگان و همچنین معرفی متخلفان به مراجع قضایی تاکید کرد.

وحیدی ساعت 3 بامداد سه شنبه سوم خرداد در محل حادثه ریزش برج دوقلوی متروپل آبادان حاضر شد و بلافاصله در ستاد بحران شهرستان آبادان حضور یافت و دستور لازم را جهت امدادرسانی و آوار برداری صادر کرد.

احمد وحیدی روز سه شنبه 3 خردادماه در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی این حادثه اظهار داشت: همه مسئولان محلی و استانی بلافاصله پس از این حادثه، ظرفیت های موجود را فراخواندند تا هرچه زودتر بتوانند آواربرداری ها را آغاز کنند.

وزیر کشور نجات محبوسان زیر آوار را جزو نخستین اقدامات امدادرسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده، تعداد قابل توجهی از هموطنان ما بحمدالله نجات یافتند.

وحیدی افزود: این آواربرداری با توجه به پیچیدگی های آن، همچنان ادامه دارد؛ از نیمه شب گذشته که در خدمت مردم عزیز این منطقه بوده ام، همه دستگاه ها همچون استانداری، فرمانداری، هلال احمر، اورژانس، نیروهای انتظامی و نظامی، آتش نشانی و ظرفیت های پالایشگاه آبادن فعال بوده اند.

وی یادآور شد: سازه ناپایداری که در کنار این سازه ی فروافتاده وجود دارد، کار را پیچیده تر و سخت کرده است چرا که هر لحظه ممکن است این سازه ناپایدار هم فروبریزد.

وزیر کشور با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی تهران و برخی استان های دیگر هم به جمع امدادگران خوزستان پیوسته اند، اظهار کرد: کار آواربرداری ادامه دارد اما از همه مردم عزیز آبادان درخواست دارم صبوری کنند و در این منطقه حضور نیابند تا کار امدادرسانی تسهیل شود.

وحیدی در ادامه عنوان کرد: به دلیل همین حساسیت سازه ناپایدار، دقیقا نمی توان زمان پایان آواربرداری را مشخص کرد اما تلاش بر این است که هرچه زودتر بتوانیم عزیزانی که احتمالا در برخی از این طبقات محبوس شده اند را نجات دهیم.

جلسه مرکز فرماندهی عملیات متروپل

جلسه مرکز فرماندهی عملیات، پاسخ به بحران و بررسی حادثه ساختمان متروپل آبادان روز پنج شنبه 5 خردادماه به ریاست وزیر کشور و با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، استاندار و مسئولان محلی برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور پس از استماع گزارش‌های ارائه شده توسط رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از همان ابتدا گروه‌های کارشناسی و متخصص شکل دادیم به طوری که بیش از ۱۱ گروه از کارشناسان در محل حضور داشتند و نقطه نظرات خود را برای چگونگی آواربرداری و کمک به مصدومان ارائه کردند.

 وزیر کشور شنبه‌شب 7 خردادماه در حاشیه ستاد مدیریت بحران حادثه ریزش مجتمع اداری ـ تجاری متروپل آبادان در گفت‌وگویی اظهار داشت: همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها و مردم برای کار آواربرداری و امدادرسانی در آبادان بسیج شده‌اند و این حق مردم عزیز آبادان است که کار به‌سرعت انجام شود.

وحیدی افزود: با توجه به حجم آوارها ممکن است عملیات خارج‌سازی پیکر جان‌باختگان با تأخیر زمانی انجام شود، اما تمام تلاش نیروهای امدادی این است تا با هماهنگی و همدلی کار با سرعت بسیار بیشتری جلو رود.

وزیر کشور ضمن تشکر از مردم داغدیده آبادان و خانواده‌های جان‌باختگان تصریح کرد: خانواده‌هایی داریم که همسر و سه فرزندشان را از دست دادند ولی جز محبت از آن‌ها چیزی ندیدیم و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم بسیار از جمهوری اسلامی و همدردی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و همه نهادها تشکر دارند.

وزیر کشور از فردای این حادثه تلخ یعنی سوم خردادماه، به مدت 6 روز در آبادان حضور داشت و از نزدیک روند امدادرسانی و آواربرداری را مدیریت می کرد.

تمجید رهبر انقلاب از مسئولان جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان متروپل

رهبر انقلاب نیز پیش از ظهر امروز در سخنرانی خود در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام(ره) با اشاره به اقدام به موقع مسئولان کشور در حادثه متروپل آبادان اذعان کردند: امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است، وظیفه قدرشناسی از مسئولان انقلابی سنگین‌تر است؛ در همین قضیه آبادان که یک وزیر چند روز بالای سر کار می‌رود و یا اینکه رئیس جمهور محترم و معاون او به دیدار خانواده‌های جان‌باختگان می‌روند، باید قدرشناسی شود.

به گزارش فارس، عملیات امدادرسانی توسط دستگاه های ذیربط و اجرایی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *