سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

کارشناس ارشد اقتصادی آمریکا : تداوم تعطیلی دولت فقط ظرف دو هفته آینده می تواند بیشتر از ۵.۷ میلیارد دلار ( معادل هزینه ساخت دیوار مرزی مکزیک ) برای اقتصادی ایالات متحده تمام شود .

کارشناس ارشد اقتصادی آمریکا : تداوم تعطیلی دولت فقط ظرف دو هفته آینده می تواند بیشتر از ۵.۷ میلیارد دلار ( معادل هزینه ساخت دیوار مرزی مکزیک ) برای اقتصادی ایالات متحده تمام شود .

سرویس بین الملل ” روا پرس ” :

سی ان بی سی امروز با درج مطلبی نوشت ؛  با ثبت رکورد طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در تاریخ ایالات متحده به دنبال عدم اجماع بر سر تصویب بودجه برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، اکنون برآورد می شود هزینه تحمیل شده به اقتصاد آمریکا به دلیل تعطیلی دولت طی دو هفته آینده می تواند بیشتر از بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک باشد.

در همین حال دولت فدرال به مدت ۲۳ روز است که به طور نسبی تعطیل شده و علت آن به عدم توافق دموکرات های مجلس سنا برای تصویب بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی بر می گردد. ترامپ مدعی است که آمریکا بدون این دیوار امنیت ندارد.

تحلیل های موسسه رتبه سنجی استاندارد اند پورز نشان می دهد که ادامه تعطیلی دولت برای اقتصاد آمریکا گرانتر از تصویب بودجه ساخت دیوار مرزی خواهد بود. همچنین ” آن بوینو ”  آمریکایی کارشناس ارشد اقتصادی گفت: تداوم تعطیلی دولت فقط ظرف دو هفته آینده می تواند بیشتر از ۵.۷ میلیارد دلار برای اقتصادی ایالات متحده تمام شود؛ ضمن اینکه هر یک هفته تعطیلی دولت تقریبا معادل ۱.۲ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا آسیب وارد می کند و درحال حاضر این رقم به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین بانک ولز فارگو آمریکا اعلام کرد که برخی از شرکت های خدمات مالی برآورد کرده اند که در حدود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال حقوق دریافت نکرده اند و این موضوع می تواند تاخیر احتمالی در بازپرداخت مالیات را داشته باشد. بنابراین، تعطیلی دولت هر هفته دو میلیارد دلار هزینه دارد. همچنین ممکن است خُرده فروشان با کاهش فروش به دلیل روند نزولی هزینه کرد افراد روبرو شوند.

بر پایه این گزارش، جروم پاول رییس فدرال رزرو نسبت به تاثیرات مخرب تعطیلی دولت بر روی اقتصاد ملی هشدار داده بود. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هم نسبت به متوسل شدن به اختیارات فوق العاده برای ساخت دیوار بدون حمایت کنگره هشدار داده بود؛ اما بعد از آن با لحنی ملایم خواستار تصویب این لایحه و پایان بحران شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *