پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

گفتگوی اختصاصی « فرجی » مسئول هیئت نظارت ششمین دوره انتخابات شورای شهر ، شهرستان پاکدشت با رسانه کشوری ” رواپرس ” انتشار متن کامل ( چهاردهم اردیبهشت ) / نگاه جانبدارانه و جناحی در تایید یا رد صلاحیت افراد را قاطعانه تکذیب می کنم

گفتگوی اختصاصی « فرجی » مسئول هیئت نظارت ششمین دوره انتخابات شورای شهر ، شهرستان پاکدشت با رسانه کشوری ” رواپرس ” انتشار متن کامل ( چهاردهم اردیبهشت ) / نگاه جانبدارانه و جناحی در تایید یا رد صلاحیت افراد را قاطعانه تکذیب می کنم

*من بنا بر احساس تکلیف بنا داشتم به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات شورای شهر شهرستان شرکت کنم که پس از پیشنهاد انتصاب به عنوان مسئول هیئت نظارت از این کار منصرف شدم .

*قریب به 27 درصد از مجموع 190 نفر کاندیدای متقاضی شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای شهر شهرستان نتوانستند صلاحیت حضور در این فرآیند را کسب نمایند.

 

رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” ، https://ravapress.ir .

 

با تقدیم بهترین ها پیشگاه شما خوبان مخاطبان گرانقدر این رسانه کشوری در شهرستان پاکدشت اعلام می دارد ، آخرین روزهای هفته گذشته اینجانب بر اساس رسالت خبری خویش مبتنی بر کلام قدسی «  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ » همچنین ایجاد پل ارتباطی فی ما بین مسئولان امر برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای شهر و شهروندان گرانقدر شهرستان پیرامون موضوع فرآیند ” تایید نظارت و بررسی حضور  کاندیداها ” در آن عرصه ، نشستی را با مشارکت همکار عزیزم فرهیخته گرانقدر ” محمّد پازوکی ”  با حجت الاسلام حاج آقا « محمّد فرجی لاهیجی » مسئول محترم هیئت نظارت بر انتخابات یاد شده که ریاست بیست ماهه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان را نیز بر عهده دارد برگزار نمودم .

در نشست 77 دقیقه ای مذکور سوالات زیادی از طرف ” رواپرس ” مبنی بر میزان شناخت ایشان از فعالیّت های فرهنگی _ اجتماعی ، جریانات سیاسی ، تعدّد نخبگان و دارندگان مدارج علمی و … ، در شهرستان ؛ همچنین نحوه فعالیّت های اجتماعی و سیاسی نوع انتساب مشارالیه به سلیقه دلخواه اشان ، طرح گردید.

از آنجا که بنا بر فرمایش صریح امروز  ( یکشنبه ) رهبر معظّم انقلاب ، «  انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد » این رسانه ، علیرغم وجود « اختلاف نظرهای منطبق بر فروع نه اصول مشترک از منظر نوع فعالیّت های سیاسی با طرف مقابل نشست » ، به جهت تامین بستر مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 که متضمّن مشروعیّت نظام مقدّس جمهوری اسلامی بوده و تامین کننده راهبردهای انقلاب اسلامی ، انتشار بخش های دیگر مصاحبه را به زمانی دیگر موکول ؛ رجحان تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و تامین منافع ملّی آنهم در این شرایط خاص بر هر امر دیگری را ملحوظ نظر و هدف اصلی و غایی خود قرار می دهد .

فرجام سخن آنکه بنا بر حسّاسیّت موضوع و آشنایی کامل همراهان با مجموعه اقدامات به عمل آمده هیئت مذکور ، به حول و قوّه الهی و به شرط حیات متن کامل بخش مرتبط  با انتخابات در چهاردهم اردیبهشت ماه منتشر ؛ در این مجال نیز گزیده هایی از مطالب بخش مذکور نشر می گردد.

ضمن اعتذار از اطاله ی کلام و در پایان این وجیزه از باب تذکّر به خود و سایرین عرضه می دارم :

چه زیباست عکس شهدا را می بینیم عکس شهدا عمل نکنیم .

 

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسان ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضا عرب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام حاج آقا « محمّد فرجی لاهیجی » مسئول محترم هیئت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای شهر ، شهرستان پاکدشت : 

 

*من بنا بر احساس تکلیف بنا داشتم به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات شورای شهر شهرستان شرکت کنم که پس از پیشنهاد انتصاب به عنوان مسئول هیئت نظارت از این کار منصرف شدم .

*حضرت امام ( ره ) و حضرت آقا منویّاتی دارند که مشارکت حداکثری نباید بهانه ای باشد برای تایید حداکثری .

*شائبه موجود و مطرح در سطح شهرستان مبنی بر جانبداری از یک مجموعه خاص در تایید یا ردّ صلاحیت افراد را قاطعانه تکذیب می کنم.

*به جهت برگزاری هر چه بهتر فرآیند انتخابات آتی ، بنده با استفاده از اختیارات قانونی ام پای این انتخابات ایستاده ، با نظارت کامل تمامی فعالیت های کاندیداهای تایید صلاحیّت شده را لحظه به لحظه ، هم در زمان تبلیغات هم در روزهای منتهی به انتخابات و هم تا پایان لحظه شمارش آراء انتخابات رصد ؛ در صورت بروز و مشاهده هر گونه تخلّف با فرد یا افراد خاطی اقدام قانونی صورت خواهم داد.

*کار هیئت اجرایی و نظارت مانند پزشک جرّاحی می ماند که بیمار را جرّاحی می کند ، همانطور که پزشک با قطع عضو ناسالم بستر سلامت و عافیت بدن را فراهم می کند ، هیئت نظارت و اجرایی هم با استناد بر استعلامات چهارگانه و مستندات ، سلامت آتی جامعه را ضمانت می نمایند.

* مایه ی تاسف است شهرستان پاکدشت که به قول شما دارالشّهدا است و شهروندان محترم آن از سطوح بسیار بالای علمی ، اخلاقی و اعتقادی برخوردارند همیشه در صدر اخبار بد کشور قرار دارد و طبعاً پدید آمدن شرایط امروز شوراهای شهر شریف آباد و شهرستان پاکدشت و وضع موجود موجب شرمساری .

*قریب به 27 درصد از مجموع 190 نفر کاندیدای متقاضی شرکت در انتخابات شورای شهر شهرستان نتوانستند صلاحیت حضور در این فرآیند را کسب نمایند.

*در پاسخ به سوال شما مبنی بر وجود شایعه احتمال رد صلاحیّت و حذف تعمّدی افرادی که از شانس بیشتری برای ورود به شورا آنهم بنا بر پیشینه ی رای قابل قبول دوره ی گذشته ( در مرز ورود و حضور در شورا ) برخوردار بوده اند ، قاطعانه عرض می کنم چنین چیزی صحّت ندارد ، تاکید می کنم تایید یا ردّ صلاحیّت شخص یا اشخاص صرفاً بر اساس بررسی مستندات موجود در پرونده اشان صورت گرفته است .

 

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *