سه شنبه 29 اسفند 1402 - Tuesday 19 March 2024

واکاوی جامعه شناختی عزل و نصب ” محمّد رضوانی فر ” در شستا / مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” : چه آمدنی ؟ !!! _ چه رفتنی … ؟؛

واکاوی جامعه شناختی عزل و نصب ” محمّد رضوانی فر ” در شستا / مدیر مسئول رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس ” : چه آمدنی ؟ !!! _ چه رفتنی … ؟؛

 

 

گزارشات موجود ضرب مهر تاییدی بر رخداد های منبعث از انتصابات غلطی است که در شستا چه در بالاترین سطح مدیریتی آن با ورود رضوانی فرد به این مجموعه عظیم حادث شده و چه در توالی با سایر انتصابات غیر حرفه ای و غیر کارشناسانه تداوم یافته است.

 

 

 

رسانه رسمی و کشوری ( دارای مجوّز نشر سه زبان پارسی _ عربی و انگلیسی ) ” رواپرس “ ؛

 

بدون مقدمه ؛

دو انتصاب دور از انتظار و غیر قابل پیش بینی و البته عجیب آنهم در واپسین روزهای دولت دوازدهم در هلدینگ بزرگ شستا ، توسط  محمد رضوانی فر مدیر عامل آن مجموعه موجبات شگفتی ناظرین را فراهم ساخت ؛ انتصاباتی که به باور اهل فن با گماردن نفرات ناشناخته در پست های کلیدی و حساس همراه بود.

افکار ، ساختار ، رفتار ، عملکرد ، کارکرد و پیامدهای آن ؛ فرآیندی است که وجه غالب فضای انتزاعی مسئولان خیرخواه و دور اندیش بالادستی سازمانی و اداری ( در موارد تخصّصی ) را در مقاطع تصمیم سازی به خود مشغول ، مجابشان می سازد همّت بلند خویش را به منظور بهره وری بهینه و صحیح از برونداد فرآیند مذکور و عملیاتی ساختن انتصابات اجرایی بکار بسته ، در تکمیل پازل ذهنی طیّ به واسطه کادرسازی ، نه کادرسوزی ؛ انرژی سازی و نه انرژی سوزی طیّ طریق متصوّره خویش را سامان داده ؛ دوام و قوام برنامه هایشان را پی بگیرند.

کمترین جستارها در روند انتصابات در لایه های مدیریتی و بصورت ویژه در سطوح مدیریتی بالای سازمان های مختلف آنهم بصورت همه گیر و عام ، نشان از ظهور و ثبوت رویکردی متضاد بر آنچه شرحش گذشت دارد ، رویکردی که شوربختانه و با کمال تاسف هوده ای جز تحمیل خسارات مادی و معنوی ثقیل و غیر قابل جبران به نظام الهی جمهوری اسلامی و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدّس مردان بی ادّعای خاکی پوش مدافع آن نداشته و ندارد.

تورّق و ملاحظه مواردی همچون متن مصاحبه منتشره « ” حسن صادقی ” رییس اتّحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با خبرگزاری ایلنا ( در تاریخ سی و یکم مرداد ماه سال جاری با کد خبر  کد خبر: 1120604خبرگزاری فارس و انتشار ( نوزدهم تیرماه سال جاری ) و اشاره موضوع به نامه احمد توکّلی  رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت به شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تقاضای رسیگی بدون فوت وقت وی از ایشان جهت پاسخگویی در مورد پرداخت های نامتعارف به برخی از مدیران مجموعه شستا » و دیگر گزارشاتی از این دست ( دریافتی ) در تلازم تبعات جاری ضرب مهر تاییدی بر رخداد های منبعث از انتصابات غلطی است که در شستا چه در بالاترین سطح مدیریتی آن با ورود رضوانی فرد به این مجموعه عظیم حادث شده و چه در توالی با سایر انتصابات غیر حرفه ای و غیر کارشناسانه تداوم یافته است.

تفکّری که نشان از غلبه تفکّر Totalitarisme ( تمامیّت خواه ) بر Meritocracy ( شایسته سالاری ) و جایگزینی اندیشه های Relationalism ( رابطه گرایی ) _ Ethnic group ( گروه گرایی ) در ساختار سازمانی ادارات را بر جای می گذارد ، تدبّری که برکنار از Elite killing ( نخبه کشی ) در ساختار سازمانی و جامعه ؛ در تعاقبش تعمیق بخش گسل حس بی اعتمادی اجتماعی خواهد بود.

 

 

هر که هستیم ، هرچه هستیم ” عصای “

پیری اشان باشیم .

 

 

اندیشه ای که در شرایط موجود نه با دکترین اعتماد سازی دولت سیزدهم تطابق دارد و نه تقلیل دهنده آلام معیشتی است که سالمندان عزّتمند و نجیب ما در جامه و کسوت بازنشستگان جلیل القدرمان با آن دست و پنجه نرم می نمایند.

دراین خصوص سخن بسیار و حوصله مخاطبان عام و نه خاص و فعّالمان اندک … ؛ تا بعد.

 

 

جامعه شناس و عضو پیوسته انجمن جامعه شناسی ایران

کارشناس خبر از دانشکده صدا و سیما ، صاحب امتیاز رسانه رسمی و کشوری ” رواپرس “

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل منطقه آمریکای لاتین 

رضاعرب

 

 

 

انتهای پیام

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *