جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

توصیه سرپرست حجاج ایرانی به زائران خانه خدا/ یک میلیون و 150 هزار نفر در نوبت حج هستند

توصیه سرپرست حجاج ایرانی به زائران خانه خدا/ یک میلیون و 150 هزار نفر در نوبت حج هستند

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه مهم‌ترین عملی که در مکه مکرمه و‌مدینه منوره به آن اشاره شده، تفکر است، گفت: قبل از تشرف به حج تمتع مال خود را حلال کنید؛ چرا که عبادتی که از مال غیر حلال انجام شود، مقبول نیست ، وی با توصیه به افزایش آستانه تحمل به زوار حج بیت الله الحرام، افزود: زائران سعی کنند در این سفر آستانه ایثار فداکاری و تحمل خود را بالا ببرند. با این اقدام زوار به عنوان خادمان میهمانان خدا محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در همایش متمرکز حج تمتع ۱۴۰۱ که در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، اظهار داشت: سفر حج تمتع توفیق الهی است و افراد زیادی هستند که از دنیا پر کشیدند و خانه خدا را ندیدند. اما چه کنیم این سفر برای ما ارزشمند، معنوی‌ و حج‌مقبول اتفاق بیفتد؟ اولین ‌نکته نیت است. هیچ چیزی در عالم ارزش ندارد، بنابراین بهتر است که انسان عملش را هدیه به درگاه خداوند متعال کند.

وی با بیان اینکه برخی برای مردم حج را بجا می‌آورند و‌ برخی این عمل را برای خداوند انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: برخی عزیزان ۱۵ سال در نوبت حج تمتع بودند و اکنون‌ نوبت آن‌ها شده است. یک میلیون و ۱۵۰ هزار جمعیت پشت سر زوار امسال هستند که اگر بخواهند همه مشرف شوند، حدود ۱۵ سال زمان نیاز دارد. بنابراین زوار باید از این سرمایه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به اینکه قبل از تشرف به حج تمتع مال خود را حلال کنید؛ چرا که در این مناسک‌ اثر جدی دارد، گفت: عبادتی که از مال غیرحلال انجام شود، مقبول نیست. بنابراین از زوار می‌خواهیم ‌به این نکته توجه داشته باشند.

وی با توصیه به افزایش آستانه تحمل به زوار حج بیت الله الحرام، افزود: زائران سعی کنند در این سفر آستانه ایثار فداکاری و تحمل خود را بالا ببرند. با این اقدام زوار به عنوان خادمان میهمانان خدا محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه مهم‌ترین عملی که در مکه مکرمه و‌ مدینه منوره به آن اشاره شده، تفکر است، به زوار توصیه کرد: به جای ۲ رکعت نماز، ۲ رکعت تفکر کنید که چقدر‌ اخلاق‌تان شبیه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله شده است.

وی ادامه داد: در شهر مکه به جای طواف خانه خدا، طواف فکر کنید. چرا که این تلنگرها ذهن انسان را بیدار می‌کند. همچنین در این سفر به توصیه‌های روحانیون کاروان توجه داشته باشید و بدانید که روحانیون ایرانی برترین روحانیون نسبت به سایر کشورها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حفظ عزت و‌ کرامت شیعیان در مناسک حج تمتع از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: حجاج ایرانی بهتر است که وقت خود را صرف خریدهای غیرضروری نکنند و‌ حتی سوغات را از داخل کشور قبل از اعزام خریداری کنند و از فرصت حضور در سرزمین وحی به بهترین شکل ممکن بهره ببرند؛ چرا که این فرصت ممکن است دیگر برای آن‌ها فراهم نشود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *