چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

تکریم علمای شیعه و سنی به سبک نماینده ولی فقیه در کردستان

تکریم علمای شیعه و سنی به سبک نماینده ولی فقیه در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان در سفرهای دوره‌ای شهرستانی، با حضور در منزل امامان جمعه و جماعت روستاها و شهرهای استان و دیدار چهره به چهره، پای درددل‌ و نکته نظرات آنان می‌نشیند و مطالبات و خواسته‌های آنان را بعد از سفر پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی 13 شهریورماه سال 99 با حضور معاون امور حوزوی دفتر رهبری و حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان معرفی شد.

از آنجایی که حجت‌الاسلام پورذهبی مدت‌های زیادی در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خدمت کرده بود و نیز سفرهایی متعددی که به استان کردستان داشته بود، با روحیات مردم اهل سنت و کردستان آشنایی داشت.

مقام معظم رهبری در حکم حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرده بودند “حق بزرگ مردم شریف منطقه کُردی در پشتیبانی از نیرو‌های مجاهد و همکاری با آنان چه در جنگ تحمیلی و چه در مقابله با ضدانقلاب، فراموش نشدنی است و ایمان راسخ آنان به اسلام و ارادت آنان به اهل‌بیت پیامبر اعظم علیه و علیهم‌السلام و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی ویژگی‌های شناخته‌شده‌ی آن مردم عزیز است.

انتظار می‌رود جنابعالی به کمک آشنایی با این خصوصیات برجسته به خدمات خویش در آن استان اشتغال یابید. تکریم علمای دینی که حقاً آزمون بزرگوارانه و نجیبانه‌ای را در میدان‌های گوناگون گذرانیده‌اند و آغوش باز با همه طبقات مردم از سنّی و شیعه و بویژه همفکری با زبدگان و نخبگان و همدلی با جوانان، توصیه‌ی مؤکد اینجانب است.

نماینده ولی فقیه در کردستان از زمان معارفه‌اش تاکنون و در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم علمای دینی و همفکری با نخبگان و جوانان، تلاش‌های زیادی داشته و با برگزاری جلسات مستمر با اقشار خصوصا نخبگان و جوانان و نیز اصحاب رسانه اظهارنظرهای آنان را شنیده و به مسوولان مربوطه گوشزد کرده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین با سفرهای شهرستانی به صورت دوره‌ای، ضمن حضور در منزل امامان جمعه و جماعت اهل سنت و تشیع روستاها و شهرهای استان با آنان بصورت چهره به چهره دیدار کرده و پای درددل‌ها و نکته نظرات آنان می‌نشیند و مطالبات و خواسته‌های آنان را نیز بعد از سفر پیگیری می‌کند.

بازدید سرزده از مدارس و مکان‌های مختلف و نیز گپ‌وگفت‌های سرپایی با جوانان و مردم با اخلاق نیکو از جمله نکات مهم سفرهای بدون تشریفات نماینده ولی فقیه در کردستان به روستاهای استان است.

وی معتقد است، اگر رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و خبرگزاری‌های وابسته به دشمن روی اتفاقات داخلی ایران مانور می‌دهند این نشان از اقتدار و قدرت نظام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار با امامان جماعت و خطیبان نماز جمعه استان توصیه می‌کند که با آگاهی و علم، واقعیت‌ها را برای مردم بازگو نمایند و حقیقت و به مخاطبین انتقال دهند.

تاکید بر پرمحتوابودن خطبه‌های نماز جمعه، بیان ویژگی‌های افراد دلسوز مردم و نیز ویژگی‌های ساختارشکنان، حفظ ارزش‌ها و اهداف نظام و آرمان شهدا و انسانیت و دوستی در بین مردم، احترام تشیع و تسنن به مقدسات همدیگر، داشتن صبر و متانت و وقار در برابر رفتارهای احساسی و تفرقه‌افکنانه از جمله توصیه‌های دیگر حجت‌الاسلام پورذهبی در دیدارهای چهره به چهره با روحانیون شیعه و سنی کردستان است.

وی همچنین عنوان کرده است، نظام، حکومت سالم و صالحی است و مقام معظم رهبری به کردستان و مردم اهل سنت ارادت و محبت خاصی دارند و تدابیری به منظور رفاه روحانیون اهل سنت اندیشیده شده که حقوق و مستمری ماموستایان و روحانیون اهل سنت افزایش و ارتقاء پیدا کند.

بخش مشترک صحبت‌های پورذهبی در دیدار با روحانیون

دشمنی و تحرکات آمریکا و اسرائیل علیه ایران نشان از قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، در طول ۴۳ سال انقلاب با وجود همه تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و فرهنگی شاهد پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف علمی، اقتصادی و عمرانی بوده و هستیم.

نظام جمهوری اسلامی در راستای توسعه و آبادانی هیچ تفاوت و تبعیضی بین مناطق شیعه‌نشین و سنی‌نشین قائل نبوده و نیست که ساخت ۴۰۰ دانشگاه و تعداد ۱۲۰۰عضو هیات علمی در دانشگاه‌های مناطق اهل سنت نشان از وجود زیرساخت‌ها و توجه ویژه نظام به بخش علمی در این مناطق است.

اگر عربستان شبکه‌های فارسی‌زبان در کشورهای مخالف راه‌اندازی می‌کند با اهداف قرار دادن شیعه و سنی در مقابل هم و انحراف کردن جوانان در مسیر انقلاب است.

فرار مغزها و مهاجرت نخبگان را به بهانه کم‌کاری نظام و عدم امکانات به دروغ برجسته کرده‌اند، هرچند ما شاهد برگشت تحصیل‌کرده‌های علمی و پزشکی در خارج به کشور هستیم.

نکته مهم این مقال آن است که با وجود چنین شخصیت‌هایی امیدها به نظام جمهوری اسلامی در مناطق قومی و مذهبی افزایش یافته و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و تجزیه‌طلبانه استکباری و صهیونیستی راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام/2330/70

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *