جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

آیت الله شبیری زنجانی: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد

آیت الله شبیری زنجانی: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در دیدار رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات مردم گفت: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید شامگاه جمعه در دیدار آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، ان شاءالله خداوند به شما کمک کند تا مشکلات حل شود.

این مرجع تقلید، اخلاص در عمل را لازمه عنایت خداوند متعال و اولیاء الهی دانست و افزود:  بشر از اشتباه مصون نیست و فقط افراد معدود و مشخصی دارای عصمت هستند و لذا برای مصون ماندن از اشتباه، نیازمند اخلاص و توسل هستیم.

وی افزود: ما اهل فن نیستیم که درباره جرح و تعدیل مسائل نظر بدهیم. کاری که از دست بنده ساخته است دعا برای رفع مشکلات کشور است. مسئولان هم تلاش کنند که اقداماتشان خالصانه باشد و ارتباط خود را با اولیاء الهی قطع نکنند. اخلاص نتیجه مثبت دارد.

آیت الله شبیری زنجانی تغییر شرایط در زندگی فردی و اجتماعی را منوط به اراده افراد دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «إِنَّ الله لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ»؛ در جامعه، وقتی مشکلات رفع می شود که همه به وظایف خود عمل کنند.
وی دعا برای مسئولان خدمتگزار و رفع مشکلات را وظیفه همگانی خواند و افزود: دعا برای مسئولان خدمتگزار دعای برای شخص نیست. بلکه دعا برای حل مشکلات و دعا برای عموم است.
رییس جمهور نیز در این دیدار، ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم، به سفر استانی قم ارائه کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم روز گذشته وارد قم شد.

در جریان بازدیدها، دیدارها و جلسات روز نخست سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به قم ، تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات قم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شده بود.

رییس جمهور در روز دوم سفر خود نیز بطور جداگانه با حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، سبحانی ،جوادی آملی ،صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی  از مراجع تقلید دیدار و با آنان در خصوص موضوعات مختلف بخصوص مسائل اقتصادی و معیشت، روابط خارجی و مسائل فرهنگی گفت و گو کرد.

نشست مطبوعاتی آیت الله رییسی با اصحاب رسانه قم از دیگر برنامه های سفر دو روزه رییس جمهور به این استان بود./

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *