پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی در کرمان ؛ مکتب سلیمانی، مکتب نُصح و مردم داری است

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی در کرمان ؛ مکتب سلیمانی، مکتب نُصح و مردم داری است
*او ( حاج قاسم ) اهل خط کشی و جناح بندی نبود؛ خط حاج قاسم اسلام، انقلاب و رهبری بود، او مدیون هیچ حزب، جناح و گروهی نبود که اگر بود دیگر شهید سلیمانی نمی‌شد.

*تولیت آستان قدس رضوی مکتب شهید سلیمانی را مکتب نُصح و دلسوزی برای مردم دانست و بر لزوم ترويج و تبيين گفتمان شهید سلیمانی براي جامعه و نسل آينده تأکید کرد.

 

 

 

 

 به گزارش گروه سایر رسانه های رسانه بین المللی ” رواپرس “ و به نقل از گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی سه شنبه (13 دی‌ماه) علاوه بر حضور در گلزار شهدای کرمان و ادای احترام به مقام شامخ شهید سلیمانی و همرزمانش در «گردهمایی رهروان خدمت و مقاومت» که به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور آحاد مردم قدرشناس و ولایتمدار ایران اسلامی در مصلی شهر کرمان برگزار شد؛ به تلاش‌های شهید سلیمانی در دفاع از اسلام و جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد:

شهید سلیمانی به گردن همه ما حق دارد، از این رو برگزاری این قبیل مراسم‌ها و شرکت باشکوه در این محافل، حداقل دِیْنی است که نسبت به آن بزرگوار ادا می‌کنیم.
وی ابراز کرد:

ادب و انسانیت اقتضاء می‌کند که نسبت به کسانی که به گردن ما حق دارند ادای دِیْن کنیم، اگرچه حضور در این محافل و مجالس به معنی واقعی کلمه ادای دِیْن را محقق نمی‌سازد؛ اما حداقل ادب و تواضع در برابر زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های یک انسان بزرگ، شریف و عزیز است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به موضوع «نُصح» و «نصیحت» اشاره و ابراز کرد:

«نُصح» به معنای طلب خیر، خوبی و نعمت برای دیگری است که در آن انسان از تمام وجود خود برای نجات دیگری از گرفتاری استفاده ‌‌کند؛ به آن سوختن و جوشیدن از درون برای هدایت، «نُصح» می‌گویند که از خصوصیات پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده و همین ویژگی موجب عشق ورزی مردم به رسول اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد:

یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی «نُصح» و خیرخواهی برای همه انسان‌ها و بشریت بود و در این مسیر هیچ هدفی جز سعادت مردم نداشت.

*شهید سلیمانی به تمام انسان‎ها عشق می‌ورزید

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: شهید سلیمانی اگر در یمن و سوریه در برابر دشمنان اسلام و انسانیت می‌جنگید از موضع نصح و دلسوزی بود؛ اگر با داعش می‌جنگید حقیقتا دلش برای آنها می‌سوخت که اینگونه گمراه شدند، همان گونه که پیامبر(ص) برای کفار دلسوزی می‌کرد.
وی با اشاره به لقب «سردار دل‌ها شهید سلیمانی»؛ گفت:

او با همه وجود خود به مردم، کشور و ولی فقیه عشق می‌ورزید و این لقبی است که از دل مردم جوشیده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام برای کشورهای اسلامی، عنوان کرد:

استکبار جهانی نقشه کشیده بود تا داعش را در منطقه مسلط سازد؛ تا در کنار اسرائیل صهیونیستی، اسرائیل‌های دیگری منتهی از جنس مسلمانان ایجاد کند، که این اسرائیل در صورت ایجاد به مراتب خطرناک تر از اسرائیل صهیونیستی بود.

وی توطئه خطرناک داعش را محصول سال‌ها برنامه ریزی استکبار دانست و گفت:

آن کسی که نقشه خطرناک دشمن را به خوبی شناخت، رهبر معظم انقلاب بود؛ شهید سلیمانی تفکرات راهبردی و تدابیر هوشمندانه رهبری معظم را به خوبی با شجاعت و تدابیر نظامی زیرکانه و طراحی های عمق و دقیق، عملیاتی کرد؛ رهبری فرمودند با توطئه خطرناک داعش، نه ایران بلکه همه مسلمانان منطقه در خطر هستند و باید با آن مقابله کرد.

*نجات امنیت کشورهای منطقه با شکست داعش

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تمرکز عمده انرژی دنیا در منطقه خاورمیانه، تصریح کرد:

بیشتر انرژی دنیا در این منطقه است؛ استکبار نقشه داشت با راه اندازی جنگ و خونریزی به بهانه در خطر بودن انرژی بشری، به منطقه ورود نظامی کند و کشورهای مرتجع منطقه که با این نقشه خطرناک دشمن همراهی می‌کردند اولین کسانی بودند که قربانی این نقشه شیطانی می‌شدند، اما آنقدر گرفتار زیورآلات دنیا شده‌اند و خدا آنها را از درک حقایق محروم کرده و بر قلب و چشم آنها قفل زده که متوجه این توطئه‌های خطرناک نمی‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی در عرصه‌های گوناگون شخصیتی قابل تکریم و نمونه بود، گفت:

شهید سلیمانی برای تمام مردم ایران و مسلمانان یک ناصح و الگو بود که باید خصوصیات او را بیان، ترویج و تبلیغ کرد؛ او اهل خط کشی و جناح بندی نبود؛ خط حاج قاسم اسلام، انقلاب و رهبری بود، او مدیون هیچ حزب، جناح و گروهی نبود که اگر بود دیگر شهید سلیمانی نمی‌شد.

*شجاعت و صراحت شهید سلیمانی در بیان و دفاع از حق 

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی به معنی واقعی کلمه یک انسان آزاد و بنده خدا بود؛ عنوان کرد:

شهید سلیمانی از بیان حقایق هیچ هراسی به دل راه نمی‌داد، اگر در سوریه می‎جنگید و عده‌ای در داخل به جهت عدم درک و تحلیل صحیح، به او نیش زبان می‌زدند و می‌گفتند و می‌نوشتند که «ما به سوریه چکار داریم؟»، «سوریه به ما ربطی ندارد»؛ ذره‌ ای در استقامت او در ادامه مسیر درست و دفاع از اسلام تأثیر نداشت.

وی افزود: آنگاه که در خصوص برخی جوانان که دچار انحرافات اجتماعی شدند می‌گوید این‌ها خواهران و برادران ما هستند؛ و این سخنان نیز به مذاق برخی خوش نمی‌آمد و نمی‌آید؛ باز هم با شجاعت، صادقانه و صریح سخن می‌گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار کرد:

همانگونه که پیغمبر اکرم(ص) حتی دلسوز کفار بود و حزن و اندوه برای هدایت آنها داشت؛ شهید سلیمانی نیز جان خود را برای مردم، جوانان و مسلمانان نثار می‌کرد، لذا همه مردم، جوانان و مسلمانان او را دوست داشتند و دارند.

وی سردار سلیمانی را مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» دانست و ابراز کرد:

شهید سلیمانی برای نجات انسان‌ها از جمله برخی افراد و جوانان که دچار ناهنجاری شده و فریب خورده‌ و تحت تأثیر تبلیغات خلاف دشمنان قرار گرفته‌اند، دل می‌سوزاند؛ لذا در ادبیات این شهید بزرگوار هیچگاه توهین، اهانت و کنایه وجود نداشت و این دستور و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب نصح و دلسوزی بود؛ اظهار کرد:

اگر همه ما این روحیه شهید سلیمانی را داشتیم، دشمن نمی‌توانست آشوب‌های اخیر را به پا کند و عده‌ای از جوانان مسلمان را آنچنان تحت تاثیر قرار دهد که حاضر شوند جوان بسیجی فداکاری را با چاقو شهید کنند؛ انسان غصه می‌خورد که برخی از جوانان ما که البته تعدادشان کم بوده اما کمش هم زیاد است، اینگونه فریب خورده‌اند.

وی افزود: حاج قاسم در خصوص جوانان فریب خورده تبلیغات دشمن می‌گفت، آنان بچه مسلمان هستند باید آنها را دریابیم و آغوشمان را به روی‌شان باز کنیم و با آنها صحبت کنیم، سخنانشان را بشنویم و پاسخ دهیم و به شناخت حقیقت معطرشان کنیم؛ این نگاه‌های بلند است که شهید سلیمانی را ماندگار و «سردار دل‌ها» کرده است. 

*سیره شهید سلیمانی، الگو و سرمشق است

حجت الاسلام والمسلمین مروی شهید سلیمانی را پرورش یافته مکتب تربیتی اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد:

شهید سلیمانی به حد توان، استعداد و ظرفیت خود از خرمن آموزه‌ها و فرهنگ اهل بیت(ع) خوشه‌ای مختصر چید و این نشان از عظمت مکتب اهل بیت(ع) و اسلام دارد که چند خوشه از آن انسان را به عزت دنیا و آخرت می‌رساند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور وحدت آفرین، خدمات ماندگار، محبوبیت کم نظیر و شخصیت پرنفوذ شهید سلیمانی، ابراز کرد:

شهید سلیمانی اهل تظاهر نبود، از جنس مردم بود و خود را تافته‌ای جدا بافته از مردم نمی‌دانست؛ همین امر موجب عشق و علاقه مردم به شهید سلیمانی شده است، عشق مردم به حاج قاسم تمام شدنی نیست زیرا حاح قاسم نیز به مردم عشق می‌ورزید.

***

 

فراخبر ؛

براساس گزارشی دیگر از همان رسانه حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر سه شنبه 13 دی‌ماه نیز در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست آشیانه مهر حضرت ولی عصر(عج) کرمان حضور یافت و با کودکان، مربیان و مسؤولان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این بازدید که با همراهی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان انجام شد، ابتدا پای صحبت‌های مسئولان این مرکز نشست و سپس در سخنانی به اهمیت تربیت صحیح کودکان به عنوان آینده سازان کشور پرداخت و تصریح کرد: شاید در ظاهر امر، نگهداری از کودکان آنچنان مهم به نظر نرسد؛ اما در حقیقت امر آموزش و پرورش کودکان به ویژه کودکانی که از حمایت خانواده برخوردار نیستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با تأکید بر اهمیت تربیت صحیح کودکان به عنوان آینده سازان جامعه و رقم زنندگان امنیت و پیشرفت کشور، ابراز کرد: خدمت به قشر آسیب‌دیده جامعه به خصوص کودکان یک توفیق الهی است که بی‌تردید اجر و پاداش بالایی نزد خداوند متعال دارد و باید آن را قدر دانست.
گفتنی است، همزمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی در این مرکز، طرح توزیع پوشاک زمستانه کودکان بهزیستی به نیابت از شهیدسلیمانی توسط آستان قدس رضوی در سطح استان کرمان آغاز شد که طی این طرح آستان قدس رضوی لباس گرم زمستانه کلیه دختران و پسران تحت پوشش بهزیستی استان کرمان را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *