سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

جنایات اخیر افغانستان وحدت شیعه و سنی را نشانه گرفته است

جنایات اخیر افغانستان وحدت شیعه و سنی را نشانه گرفته است

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در پیامی با محکوم کردن جنایات اخیر افغانستان اظهار داشت: این اقدامات مخرب و ناجوانمردانه انتحاری، هدفی جز اخلال در وحدت و انسجام جامعه شیعه و سنی ندارد.

به گزارش ایرنا در پیام روز یکشنبه حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی آمده است: فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه  شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت اسلام ، دوباره مایه خشم  مسلمانان، آزادگان و مراجع و علما حوزه‌های علمیه جهان شد.

این پیام می افزاید: بی‌شک این اقدامات مخرب و ناجوانمردانه انتحاری، هدفی جز اخلال در وحدت و انسجام جامعه شیعه و سنی و ملتهب نمودن امنیت روانی مردم افغانستان ندارد؛ لازم است حکومت افغانستان با هوشیاری و سرعت عمل نسبت به شناسایی و مجازات این عاملان تروریست اقدام کرده و امنیت مساجد و مراکز دینی شیعه و سنی را تأمین کند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرده است: مستکبران عالم آمریکای جنایتکار و اشغالگران و گروههای متحجر و افراطی خصوصا داعشی ها، در ویرانی ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تامین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهار داشته است: تامین امنیت برای مردم و شکل گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان های اصیل سیاسی مبتنی بر آراء مردم و بازسازی کامل افغانستان و بر اساس مردم سالاری دینی ، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه است.

در پیام امام جمعه خرم آباد آمده است: اینجانب به نمایندگی از مردم استان لرستان ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و اعلام حمایت خود از مسلمانان و شیعیان مظلوم افغانستان، مصیبت وارده را به مردم شریف، نجیب، شجاع و مظلوم افغانستان، علما و بزرگان آن مرز و بوم ، بازماندگان محترم شهدا و مجروحان  تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحان سلامتی و عافیت درخواست می نمایم.

در پی حادثه تروریستی نماز جمعه در مسجد فاطمیه قندوز افغانستان بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر زخمی شدند، همچنین در حمله انتحاری شانزدهم مهر به نمازگزاران شیعه در سیدآباد قندوز ۱۵۰ نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تروریستی داعش مسوولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *