پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره: شرط اول کسب مجوز برای مراکز خدمات روانشناسی دریافت پروانه اشتغال است

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره:  شرط اول کسب مجوز برای مراکز خدمات روانشناسی دریافت پروانه اشتغال است

 سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرط اول دریافت مجوز مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره، دریافت پروانه اشتغال از این سازمان است.

در اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور آمده است به اطلاع کلیه متقاضیان دریافت پروانه مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره از سازمان بهزیستی، وزارت ورزش وجوانان و قوه قضاییه می‌رساند، بر اساس استعلام از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور شرط اول دریافت مجوز مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره داشتن پروانه اشتغال از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره است.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: «علاوه بر استعلامات موجود بر اساس تبصره ۳ ماده ۴ و ۵ قانون تشکیل فعالیت روانشناسی و مشاوره، اخذ پروانه تخصصی ضرورت دارد؛ در واقع شرط اشتغال در رشته‌های روانشناسی و مشاوره پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است؛ در غیر این صورت غیرقانونی است.»

به گزارش ایرنا، به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره دریافت پروانه و نیز عضویت در این سازمان الزامی بوده و باتوجه به بند (۱) ماده (۳) قانون مذکور تعیین حدود صلاحیت‌های تخصصی و صدور شماره نظام و پروانه اشتغال برای اعضاء از اختیارات این سازمان است.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره نیز در این باره نیز خبرنگار ایرنا گفت: متقاضیان دریافت پروانه تخصصی اشتغال در این حوزه باید عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور باشند در غیر این صورت توسط سازمان مورد بررسی قرار نمی‌گیرند؛ این ضابطه مربوط به قانون مجلس شورای اسلامی است و بنابراین امکان لغو هم وجود نخواهد داشت.

محمد حاتمی همچنین گفته بود: در این راستا همچنین مصاحبه و ۲ مقطع پی در پی حذف شده و شرایط جدید (نظیر آموزش حرفه‌ای و…) برای متقاضیان فعالیت در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین پیشتر در گفت وگو با ایرنا اعلام کرده بود که برگزاری مصاحبه برای ارائه پروانه اشتغال از منظر حرفه‌ای اعتبار لازم را نداشته و باوجود دقت و زحمات اساتید و همکاران این حوزه به دلیل افزایش شمار متقاضیان این رشته در سال‌های اخیر قدرت پاسخگویی لازم را نخواهد داشت.

منبع : ایرنا

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *