پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

شواهد جدید از مشاهده کرونا در آمریکا پیش از اعلام شیوع آن در چین

شواهد جدید از مشاهده کرونا در آمریکا پیش از اعلام شیوع آن در چین

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا با بررسی چند نمونه خون اهدا شده، شواهدی را از وجود ویروس کرونا در آمریکا پیش از شناسایی رسمی آن در چین یافته است.

به گزارش  فارس، طبق تحقیق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، در اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹، یعنی پیش از زمانی که ویروس کرونای جدید رسماً در چین یا حتی در خود آمریکا شناسایی شود این ویروس در ایالات متحده وجود داشته است.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، بر اساس این تحقیق که روز دوشنبه این هفته منتشر شد، شواهدی از وجود ویروس کرونا در ۱۰۶ نمونه خون اهدا شده از ۷ هزار و ۳۸۹ نمونه در ۹ ایالت این کشور طی همین بازه زمانی یافت شده است.

خون‌های اهدا شده بین تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ توسط جمعیت هلال احمر این ایالت‌ها جمع‌آوری شده بودند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، آنتی‌بادی یا پادتن‌هایی در ۳۹ نمونه خون گرفته شده در ایالت‌های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا طی بازه زمانی سیزدهم تا شانزدهم دسامبر وجود داشته‌اند.

سپس در تاریخ سی‌ام دسامبر تا هفدهم ژانویه، پادتن‌هایی هم در ۶۷ نمونه خون دیگر در ایالت‌های کنکتیکوت، آیوا، ماساچوست، میشیگان، رود آیلند و ویسکانسین یافت شد.

محققان این نهاد آمریکایی گفته‌اند که این پادتن‌ها مختص کووید-۱۹ بوده‌اند و مربوط به سایر انواع ویروس کرونا نمی‌شدند. پادتن‌های اختصاصی کووید-۱۹ در ۸۹ مورد از ۹۰ نمونه مورد آزمایش مشاهده شد.

این تحقیق در حالی منتشر شده که برخی گزارش‌های اولیه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا حاکی از آن بوده که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاریخ نوزدهم ژانویه در فردی ثبت شده که به تازگی از چین وارد آمریکا شده بود.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و ۵۱۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۷۰ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۷۳ هزار و ۷۲۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۳ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۲۴ نفر رسید.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *