شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / استقلال و عزت کشور در گرو خودباوری و استفاده از تولید و دسترنج نیروی کار داخلی است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / استقلال و عزت کشور در گرو خودباوری و استفاده از تولید و دسترنج نیروی کار داخلی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: استقلال و عزت کشور در گرو خودباوری و استفاده از تولید و دسترنج نیروی کار داخلی است.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سالن ریسندگی نخ های ظریف و شانه شده کارخانه نخریسی و نساجی خسروی خراسان در جمع کارگران این کارخانه ضمن گرامیداشت و تبریک «روز کارگر» از زحمات و تلاش کارگران این مجموعه تولید تشکر و قدردانی و اظهار کرد: مدیران باید مشکلات کارگران را مشکلات خود بدانند و به میزان مقدورات و امکانات در جهت رفع آن‌ها بکوشند.

وی توسعه کارخانه نخریسی و نساجی خراسان با هدف تحقق جهش تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال را از دیگر مطالبات خود از مدیران این کارخانه مطرح کرد و گفت: تلاش برای ایجاد فرصت‌های اشتغال مدنظر حوزه اقتصادی باید باشد، اگر در جایی سود اقتصادی یا ایجاد اشتغال مطرح باشد، قطعا اولویت و انتخاب آستان قدس رضوی ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی با بیان اینکه استقلال و عزت کشور در گرو خودباوری و استفاده از تولید و دسترنج نیروی کار داخلی است، بر تولید محصولات با کیفیت تأکید و اظهار کرد: خودباوری و توسعه کسب و کار داخلی کشور را خودکفا و بی‌نیاز نسبت به بیگانگان می‌کند و اگر در حوزه‌های ضروری زندگی استقلال داشته باشیم راه بر سلطه‌جویی دشمنان بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگران زحمتکش و پر تلاش امروز در جبهه نبرد اقتصادی قرار دارند و برای حفظ عزت و استقلال کشور می‌کوشند، اظهار کرد: امروز کارخانجات، صنایع، مشاغل کشاورزی و غیره در جبهه نبرد با دشمن برای حفظ عزت و استقلال هستند.

وی با اشاره به جایگاه کار و کارگران در اسلام، عنوان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) که اشرف مخلوقات عالم و از مقام و عظمت بسیار بالایی برخوردار است، بر دستان کارگر بوسه می‌زند، این امر ارزش و اهمیت کار را می‌رساند.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی مشوق کار و تلاش است، ابراز کرد: سرافرازي و عزت يك ملت در توجه به استعدادها و تواناييهاي بالقوهاش و تلاش برای رهايي از وابستگي به بيگانگان است و اين مهم در پرتو روحية خلاقيت، اعتماد به نفس و خودباوري تحقق ميیابد.

وی افزود: ما با خودباوری می‌توانیم به قله های پیشرفت و تعالی برسیم و ایرانیان جزو باهوش ترین و با استعدادترین ملت ها هستند؛ ما در هر حوزه ای ورود پیدا کنیم موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور طی سال های اخیر، عنوان کرد: ما در مسائل نانو، پزشکی، هسته‌ای، صنعت و غیره پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و که نشان از استعداد بسیار بالا ایرانیان دارد.

وی گفت: در یک دهه اخیر رهبر معظم انقلاب عناوینی که برای نام گذاری سال‌ها انتخاب کردند، در رابطه با اقتصاد کشور بوده است که حکایت از اهمیت این موضوع برای استقلال کشور دارد.

منبع : آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *