جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / زیارت باید مقدمه‌ای برای اطاعت از ائمه معصومین(ع) باشد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / زیارت باید مقدمه‌ای برای اطاعت از ائمه معصومین(ع) باشد
یک کارشناس دینی گفت: زیارت ائمه معصومین(ع) یکی از پرفضیلت‌ترین اعمال است و این زیارت باید مقدمه‌ای برای تبعیت از دستورات آنها باشد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نظافت در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته به صورت استودیویی از رواق بزرگ امام خمینی(ره) این بارگاه مطهر در فضای مجازی پخش شد، گفت: زیارت در واقع تجدید عهد و پیمان با امام معصوم(ع) است و در هر زیارت انسان مومن با امام خود عهد و پیمانی دوباره می‌بندد تا در راه اطاعت از آنها و مبارزه با طاغوت‌های زمانه کوشا باشد.
این کارشناس دینی افزود: ما باید از زیارت زاد و توشه برداریم و تاثیر زیارت در زندگی فردی و اجتماعی ما هم باید دیده شود. کسی که به مشاهد مشرفه مشرف می‌شود و توفیق زیارت امام معصوم(ع) که حجت خدا بر روی زمین است را پیدا می‌کند آثار این زیارت را باید برای خود حفظ کند.
وی ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم بارها به مومنین دستور داده که از خدا و رسول(ص) اطاعت کنند. جلوه اطاعت از خدا اطاعت از رسول خدا(ص) و جلوه‌ اطاعت از رسول(ص) اطاعت از ائمه اطهار(ع) است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند در بسیاری از آیات قرآن مزد و پاداش کسانی که از دستورات خدا، رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) اطاعت می‌کند، را بهشت معرفی کرده است.
وی ادامه داد: خداوند هیچگاه زمین را بدون حجت باقی نمی‌گذارد و در هر زمان امام معصومی وجود دارد تا مردم را به راه راست و مستقیم هدایت کند. در عصر حاضر نیز ولی خدا بر روی زمین وجود دارد ولی به دلایلی در پرده غیبت به سر می‌برند.
نظافت ابراز کرد: مردم برای اینکه از امام زمان خود تبعیت کنند باید نسبت به ایشان معرفت و شناخت داشته باشند. در احادیث آمده است کسی که امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت می‌میرد.
وی افزود: خداوند به ما دستور داده از امام معصوم تبعیت کنیم و برای این تبعیت ما در ابتدا باید شناخت درستی نسبت به امام معصوم(ع) داشته باشیم. انسان در دنیا در سر دو راهی اطاعت از خدا و غیر خدا قرار دارد.
سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: کسی که از خدا و اولیاء الهی اطاعت نکند لاجرم در برابر شیطان سر خم خواهد کرد. انسان باید یا بنده خدا باشد یا بنده شیطان و راه دیگری غیر از این دو راه ندارد.
وی عنوان کرد: مومنان کسانی هستند که خدا ولی آنها است و خداوند آنها را از تاریکی و ظلمات به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کند و کسانی که از طاغوت‌های زمانه اطاعت می‌کنند از نور به سمت تاریکی و ظلمت حرکت می‌کنند و در نهایت سرنوشت آنها آتش دوزخ است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *