پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شکر و صبر دو بال پرواز به‌سوی رستگاری است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / شکر و صبر دو بال پرواز به‌سوی رستگاری است
یک کارشناس دینی گفت: شکر و صبر دو بال پرواز انسان مؤمن به‌سوی سعادت و رستگاری دنیا و آخرت است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نظافت در ویژه‌برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته به‌صورت استودیویی از رواق بزرگ امام خمینی(ره) در فضای مجازی پخش شد، گفت: زیارت امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) باید وسیله تقرب ما به پروردگار عالم را فراهم کند.
وی تصریح کرد: زیارت باید با اعتقادات درست و علم به اینکه امام حجت و ولی خدا بر روی زمین است انجام شود. زائر در هنگام زیارت علاوه بر خواندن زیارت‌نامه باید کمی هم تفکر کند. مثلاً به نعمت‌های مادی و معنوی که خداوند به او ارزانی داشته است بیندیشد.
این کارشناس مذهبی افزود: کسی که به نعمت‌های الهی فکر کند قلبش نسبت به خداوند رحمان خاشع می‌شود. بعدازاینکه ما متوجه نعمت‌های بیکران الهی شدیم باید شکر آن را به‌جا بیاوریم. شکر دو نوع است شکر زبانی و شکر عملی.
وی بابیان اینکه شکر عملی مهم‌تر از شکر زبانی است، اظهار کرد: شکر زبانی این است که انسان در برابر نعمت‌های الهی سر به سجده بگذارد و از خداوند تشکر کند. شکر عملی یعنی اینکه از نعمت‌های الهی در مسیر طاعت و بندگی خداوند رحمان استفاده کند.
نظافت افزود: شکر عملی آن است که با استفاده از نعمت‌های خداوند گناه نکنیم بلکه از آن نعمت‌ها برای دست‌یابی به سعادت دنیا و آخرت استفاده کنیم. بنابراین زائر باید در هنگام زیارت از امام معصوم(ع) بخواهد که توفیق قرار گرفتن در زمره شاکران را پیدا کند.
وی ابراز کرد: یکی دیگر از مصادیق شکر عملی، صبر در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی است. در طول تاریخ پیامبران الهی و همچنین یاران آن‌ها در برابر مشکلات و سختی‌ها مقاومت کردند و به سعادت رسیدند. نمونه مردان خدایی که در راه حق صبور و ثابت‌قدم بودند، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
سخنران حرم مطهر رضوی اضافه کرد: شهید سلیمانی سال‌ها در راه نبرد با دشمنان اسلام مجاهدت و صبوری کرد و هرگز در این مسیر خسته نشد و درنهایت هم به سعادت رسید.
وی با تأکید بر اینکه شکر و صبر دو بال پرواز انسان به‌سوی سعادت و رستگاری است، اظهار کرد: کسی که در برابر سختی‌های زندگی صبور نباشد هرگز به سعادت نمی‌رسد. سختی‌های زندگی درواقع لطف و عنایت پنهان خداوند است.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: وقتی انسان در زندگی با سختی‌ها و مشکلات مواجه می‌شود بیشتر دچار غفلت نمی‌شود و با دعا و تضرع به درگاه خدا از او می‌خواهد این مشکلات را برطرف کند چراکه انسان مؤمن خدا را نیرو و قوه برتر جهان می‌داند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *