پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / صداقت، سرمنشأ همه کارهای نیک است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / صداقت، سرمنشأ همه کارهای نیک است
سخنران حرم مطهر رضوی بابیان اینکه راست پنداری پایه صدق در گفتار است، گفت: صداقت و راستی سرمنشأ همه کارهای نیک است.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی زمانی فرد استاد حوزه علمیه خراسان ظهر امروز 19 خردادماه در برنامه سخنرانی حرم مطهر رضوی که از استودیو صحن گوهرشاد در فضای مجازی پخش شد، به بیان موضوع جایگاه صداقت پرداخت و اظهار کرد: انسان برای کسب گوهر گران‌بها و ارج آفرین صداقت، علاوه بر صدق در گفتار و تطابق میان گفتار و رفتار، به صدق در انگیزه و پندار نیز نیازمند است.
وی با اشاره به اینکه نجات و كرامت انسان در پرتو صداقت محقق می‌شود، افزود: همان‌طور که خیمه بی عمود و سقف بی ستون غیرقابل استفاده است، انسانِ بی‌بهره از صداقت در پناهگاه دین مبین اسلام جایی ندارد.
این استاد حوزه علمیه خراسان بابیان اینکه همه اعمال حسنه نشأت گرفته از صداقت و راست‌گویی است، ابراز کرد: بر اساس آموزه‌های دینی ارجمندی بشر در صدق و راستی نهفته است بنابراین سعادت و رستگاری تنها در پرتو انجام اعمال توأم با صدق و راستی محقق می‌شود.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه جایگاه عظیم و منزلت بی‌بدیل علی (ع) در نزد پیامبر ثمره صداقت ایشان بود، افزود: صداقت و راست‌گویی كلید طلایی رستگاری است كه انسان آن را در زیر چتر ایمان به معاد و زندگی توحیدی به دست می‌آورد.
وی بابیان اینکه هیچ رسولی از جانب خداوند متعال به پیامبری برگزیده نشده جز به دلیل برخوردار بودن از صداقت، گفت: داشتن صداقت و راستی سپر همه بلاها و گرفتاری‌ها است و به دلیل بالا بودن اهميت این فضیلت اخلاقی در دین اسلام صدق پايه همه اعمال درست و بهترین وسيله برای آزمايش افراد است.
زمانی فرد همراهی خدا، پاکی کردار، نجات و سلامتی، بزرگی مقام، خیر دنیا و آخرت را از آثار صدق و راست‌گویی برشمرد و تصریح کرد: پیامد ارزنده هر پدیده‌ای بستگی به ارزش و اهمیت آن دارد و چون صداقت از اهمیت بالایی برخوردار است، پیامدهای ارزشمند و نیکویی را برای انسان به‌جا می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه تهذیب و تزکیه الهى زمینه را برای نهادینه شدن صدق در وجود انسان فراهم می‌کند، افزود: صداقت و راستی باید در تمام مراحل وجودی انسان اعم از عقاید، صفات نفسانى، کردار و بیان نهادینه شود و اگر همه حرکات و سکنات او از روى صدق و حقیقت صورت بگیرد به‌سوی مسیر کمال و انسانیت هدایت خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *