جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد
 

قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی با تقدیر از خدمات خادمان و خادمیاران رضوی و هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در دهه آخر صفر ۱۴۰۱ اظهار کرد: ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر مالک رحمتی در آیین شکرانه خدمت؛ تقدیر از خدمت‌گزاران زائران حضرت رضا(ع) در دهه آخر صفر که امشب ۲۱ مهرماه در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام دستگاه‌های مختلف اجرایی، انتظامی، امنیتی و فرهنگی در خدمت‌رسانی شایسته‌ به زائران علی بن موسی الرضا(ع) تلاش‌ مجاهدانه کردند.

همکاری آستان قدس و دستگاه‌های اجرایی استان
رحمتی ادامه داد: دهه پایانی ماه صفر امسال با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشت و در این ایام با همکاری و کمک مسئولان آستان قدس رضوی و استان توانستیم با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ دقیق، بهترین خدمات را در شان زائران بزرگوار حضرت ارائه دهیم.

تحقق زیارت متعالی، هدف اصلی خدمت‌رسانی به زائران
قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی هدف نهایی در خدمت‌رسانی به زائران را تحقق زیارت متعالی اعلام کرد و افزود: همه ما تلاش کردیم زائران در این ایام زیارت با معرفتی داشته باشند که در زندگی‌شان ماندگار و اثر گذار باشد.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف، باورمان این بود که اگر زائر، دغدغه اسکان، امنیت، تغدیه، سلامت و دیگر نیازها را داشته باشد، نمی‌تواند زیارت متعالی را تجربه کند و به همین منظور، امسال با همت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در مشهد مقدس، توانستیم این خدمات را تا جایی که مقدور بود به بهترین نحو ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: در کنار اسکان، تغذیه، پارکینگ و‌ دیگر نیازها، ارائه خدمات  فرهنگی به زائران نیز یکی از دغدغه‌های ما بود که امسال در قالب برپایی موکب‌های فرهنگی ارائه شد.

تحقق شعار خدمت کریمانه
وی ادامه داد: امسال برای رسیدن به این هدف مشترک، آستان قدس رضوی  و متولیان استان، با شعار ” همه خادم الرضاییم؛ جهاد عالمانه و خدمت کریمانه” پای کار آمدند، خوش درخشیدند و توانستند این شعار را محقق کنند.

برنامه‌ریزی جامع و هوشمند
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: امسال شاهد دستاوردهای مهمی در ایام پایانی ماه صفر بودیم که بخش مهم آن حاصل برنامه‌ریزی جامع و هوشمند در بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در استان بود.

اتحاد، انسجام، هم‌افزایی
وی بزرگترین دستاورد دهه پایانی ماه صفر امسال را اتحاد، انسجام، همفکری و هم‌افزایی برشمرد و گفت: ما همواره نیازمند این اتحاد بین آستان قدس رضوی و دستگاه‌های متولی در استان هستیم تا بتوانیم شایسته‌ترین خدمت را ارائه کنیم.

ایجاد نگاه و باور ملی به مقوله زیارت
رحمتی ادامه داد: نگاه سیستمی و تشکیلاتی به موضوع زیارت از دیگر دستاوردهای این ایام بود و امسال با تشکیل قرارگاه مرکزی دهه آخر صفر در استان، فعالیت‌های ما برای ارائه هر چه بهتر به زائران آسان‌تر شد.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی نگاه ملی به مقوله زیارت بود که امسال این مهم نیر تحقق یافت و همه دستگاه‌های اجرایی آثار آن را مشاهده کردند.

تقویت نقش مردم
رحمتی با بیان اینکه کار همواره باید به دست خود مردم اجرا شود، گفت: نگاه به تشکل‌های مردمی نیز همواره از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بوده که در همین راستا مواکب و حسینیه‌ها ساماندهی شدند و مردم پای کار آمدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *