پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / توحید و یکتاپرستی مهمترین پیام «دحوالارض» است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / توحید و یکتاپرستی مهمترین پیام «دحوالارض» است
یک کارشناس دینی گفت: مهمترین پیام روز «دحوالارض» توحید و یکتاپرستی است، چرا که خانه کعبه نماد توحید است.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به پیدایش زمین در روز دحوالارض بیان کرد: در این روز زمین از کعبه به سمت مِنا، از منا به سمت عرفات و از آنجا به کل کره زمین گسترش پیدا کرد.
وی ابراز کرد: مهمترین پیام این روز پیام یکتاپرستی و توحید است چرا که خانه کعبه نماد توحید است. خداوند متعال در قرآن کریم از کعبه به عنوان «بیتی» یعنی خانه من یاد کرده است. همانطور که می دانیم منظور از خانه همین خانه مادی که مد نظر ما است، نیست بلکه خداوند با نسبت دادن این خانه به خود به آن شرافت ویژه ای بخشیده است.
سخنران حرم رضوی تصریح کرد: کعبه در واقع محور توحید ما مسلمانان است که به سمت آن نماز می خوانیم، به سمت آن جان می دهیم، به سمت آن دفن می شویم، به سمت آن حیوان ذبح  می کنیم. همه زندگی ما به نوعی به این مکان مقدس وصل است.
وی با تاکید بر اینکه دین مداری تنها راه نجات بشریت از مشکلات امروزی است، اظهار کرد:  اگر همه افراد جامعه اهل رعایت دستورات دین باشند، مشکلات جامعه حل خواهد شد. خانه خدا همان نقطه ای است که جامعه بشری را به یک جامعه کارآمد و پویا تبدیل می کند.
این کارشناس مذهبی افزود: اگر روزی همه مردم جهان مسلمان و کعبه را محور کارهای خود قرار دهند جامعه تبدیل به مدینه فاضله خواهد شد. چرا که دین مداری باعث می شود که همه انسان ها در صراط مستقیم حرکت کنند و این امر موجب رهایی بشر از مشکلات و گرفتاری های زندگی است.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *