پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آیین رونمایی از کتاب زندگینامه دانشجوی طلبه شهید حسین پور در خرم آباد برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / آیین رونمایی از کتاب زندگینامه دانشجوی طلبه شهید حسین پور در خرم آباد برگزار شد
همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت کانون های خدمت رضوی شهرستان خرم آباد آیین تجلیل و رونمایی از کتاب زندگینامه دانشجوی طلبه شهید حسین پور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز از لرستان، همزمان باشب شهادت حضرت رقیه(س) و با حضور امام جمعه موقت خرم آباد، رئیس بنیاد شهید خرم آباد، مسئولان کانون های مرکزی خدمت رضوی و خانواده محترم شهید علی عباس حسین پور، مراسم گرامیداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه این دانشجوی شهید برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم متقی نیا، دبیر کانون های خدمت رضوی لرستان در حاشیه این مراسم گفت: شهید حسین پور روحانی انقلابی، با بصیرت، ولایت مدار و دارای اخلاصی مثال زدنی بودند.

 وی در وصف زندگی این شهید والامقام بیان کرد: شهید علی عباس حسین پور در مرداد 1345 به دنیا آمد و مقطع ابتدایی و راهنمایی و دوران دبیرستان را در شهرستان خرم آباد سپری کرد، در مقطع دبیرستان مسئول انجمن اسلامی دبیرستان امام بود که در اسلامی کردن جو دبیرستان نقش بسزایی داشت و در سال سوم دبیرستان در حالی که مشغول به تدریس بود تکلیف و لبیک به فرمان امام او را به جبه های نبرد کشانید.

حجت الاسلام و المسلمین متقی نیا افزود: با اعلام کنکور سراسری در  دانشگاه علوم اسلامی رضوی  برای کسب معارف اسلامی ثبت نام کرد و با قبولی در دانشگاه فصل جدیدی در زندگی ایشان آغاز شد که هم زمان با تحصیل در دانشگاه حوزه علمیه نواب مشهد مقدس طلب علم می کرد.

وی افزود: این شهید گرانقدر در عملیات والفجر 8 در حالی که به گفته دوستانش 40 روز در استقبال شهادت روزه بود به عنوان غواص خط شکن شرکت کرده و همراه با سایر همرزمان خود سد مستحکم دشمن را در ساحل فاو شکستند و راه را برای عبور نیروهای پیاده هموار ساختند و درن هایت در غروب 23 بهمن 64 در فاو و هنگام وضو گرفتن از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیای قرار گرفتند و به شهادت رسید.

دبیر کانون های خدمت رضوی لرستان ابراز کرد: نکته جالب و قابل تآمل اینکه پیکر مطهر ایشان به جای اینکه به زادگاهش خرم آباد انتقال یابد به مشهد مقدس فرستاده شد که نشانه اوج اخلاص و ارادت به علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین لطف و عنایت حضرت به ایشان بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *