پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ویژه‌برنامه شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم رضوی برگزار شد

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / ویژه‌برنامه شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم رضوی برگزار شد

 

ویژه‌برنامه شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در شب رحلت جان‌سوز پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص)، و سبط اکبرش، امام حسن مجتبی(ع)، میزبان زائران و مجاورانی بود که با رعایت دستور‌های بهداشتی به محضر ولی‌نعمتشان، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، مشرف شده بودند و در سوگ این مصیبت عظمی اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.
ویژه‌برنامه‌های شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت غریبانه کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن(ع)، در حرم مطهر رضوی بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت دستور‌های بهداشتی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم طی سخنانی به تبیین شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) پرداخت و بیان کرد: حضرت محمد(ص) در جامعه‌ای که از نظر فکری و اعتقادی در پایین‌ترین حد ممکن به سر می‌برد ظهور کرد.
وی تصریح کرد: تلاش‌های پیامبر(ص) باعث شد جامعه بدوی و جاهلی عرب طی دو دهه دچار تحولی عظیم شود. دین اسلام یک دین کامل و جامع است و دستورهای زندگی انسان تا قیامت در این کتاب آمده است.
خطیب حرم رضوی با بیان اینکه معجزه پیامبر اکرم(ص) قرآن است، اظهار کرد: خداوند در این کتاب آسمانی فرموده است: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»؛ یعنی بى‏‌ترديد ما اين قرآن را به‌تدريج نازل كرده‏‌ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود.
وی ابراز کرد: بنابراین قرآن کریم تا ابد از تحریف در امان است و مسلمانان می‌توانند احکام و دستورهای دین را در هر زمانی با مراجعه به این کتاب دریافت کنند.
رفیعی افزود: یکی از اصول اعتقادی که دین اسلام به مسلمانان آموخت توحید، یعنی شهادت به یگانگی خدا، بود. این امر باعث شد آن‌ها از پرستش بت‌ها روی برگردانند و خداوند یکتا را پرستش کنند.
وی ابراز کرد: پیامبر(ص) برای اعراب جاهلی که تا قبل از آن فکر می‌کردند زندگی انسان در همین دنیا خلاصه می‌شود، مسئله معاد را مطرح، و آن‌ها را از وجود جهانی در پس این دنیای مادی مطلع کرد.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: حضرت رسول(ص) از نظر رفتاری از جمله رفتار فرزند با والدین، رفتار با همسایه، رفتار با همسر، رفتار والدین با فرزند و … هم تحولات بزرگی در جامعه ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: تغییرات اجتماعی از دیگر تغییراتی بود که نبی مکرم اسلام(ص) در جامعه ایجاد کرد. او به پیروان خود آموخت که به هم ظلم نکنند، حقوق یکدیگر را رعایت، و بین کسانی که به هر دلیلی با هم اختلاف دارند صلح و دوستی برقرار کنند.
رفیعی اظهار کرد: این آموزه‌های پیامبر(ص) موجب رشد و تعالی جامعه شد و مردم از ضد اخلاق به اخلاق، از شرک به توحید، و از انحراف به هدایت روی آوردند.
وی یادآور شد: رمز موفقیت رسول اکرم(ص) در هدایت مردم این بود که گفتار و رفتار ایشان با هم سنخیت داشت و اگر به کاری دستور می‌داد، خود در انجام آن پیش‌قدم بود.
اجرای برنامه مرثیه‌سرایی، ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی در رثای رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از سوی سید مجید بنی‌فاطمه و نادر جوادی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *