جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / استاد محمدرضا حکیمی پرچمدار عدالت اسلامی بود

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / استاد محمدرضا حکیمی پرچمدار عدالت اسلامی بود

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: استاد محمدرضا حکیمی پرچم عدالت اسلامی برگرفته از روایات با محتوای قرآنی بود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز سه شنبه دوم شهریورماه در حاشیه مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا حکیمی که در حرم مطهر رضوی انجام شد، در جمع خبرنگاران به بیان گوشه‌ای از ویژگی‌های آن دانشمند متعهّد و متفکّر پرداخت و اظهار کرد: این استاد برجسته از شاگردان مبرز مرجع تقلید گرانقدر مرحوم آیت الله العظمی میلانی و در مقوله عرفان قرآنی و حکمت الهی از شاگردان ممتاز و خاص مرحوم آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی بود.
وی افزود: قلم علامه حکیمی قلمی سحرآمیز بود و این قدرت نگارش از اولین کتابی که به نام «سرود جهش‌ها» نوشتند تا کتاب «الحیات» که یک دایره المعارف سترگ با سبکی منحصر به فرد است، جلوه و شکوه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به رویکردهای اجتماعی و سبک زندگی استاد حکیمی اشاره و تصریح کرد: علامه حکیمی در اوج ساده زیستی زندگی می‌کرد و همواره نسبت به نیازمندان و فقرا جامعه حساسیت داشت و مشکلات معیشتی مردم یکی از دغدغه این دانشمند متعهّد بود.
گفتنی است، پیکر مرحوم استاد محمدرضا حکیمی، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حضور جمع محدودی از مسئولان و دوست داران ایشان، تشییع و در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *