جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دعا مهمترین توصیه اولیاء الهی برای رهایی از مشکلات

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / دعا مهمترین توصیه اولیاء الهی برای رهایی از مشکلات
یک کارشناس مذهبی گفت: دعا و مناجات مهمترین توصیه اولیاء الهی برای رهایی از مشکلات است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری در گفتگویی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه، گفت: امام رضا(ع) به ما یاد داده‌اند که در هنگام گرفتاری به سلاح انبیاء و اولیاء الهی متوسل شویم و هنگامی که از ایشان سوال شد که این سلاح کدام است؟ فرمودند:«دعا».
وی افزود: در شرایط کنونی بهترین و موثرترین کاری که می‌توانیم برای رهایی از این مشکل انجام دهیم دعا کردن است چرا که در پس هر دعا اجابتی وجود دارد و هر زمانی که خداوند مصلحت بداند این مشکل برطرف خواهد شد.
امام جماعت حرم مطهر رضوی تصریح کرد: دعا کردن آدابی دارد که از جمله آداب آن واسطه قرار دادن اولیاء خداست. اگر ما با واسطه قرار دادن معصومین(ع) در درگاه خداوند دعا کنیم خدا نیز دعای ما را مستجاب خواهد کرد.
وی با تاکید بر توسل به دعا و مناجات برای رفع مشکلاتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا درگیر آن هستیم، ابراز کرد: با تضرع و با واسطه قرار دادن امام رضا(ع) از خدا بخواهیم که این گرفتاری را از بلاد مسلمین برطرف کند تا همه مردم بتوانند با خیالی آسوده به زندگانی همراه با خیر و رحمت اشتغال داشته باشند.
حائری بیان کرد: هرچند ممکن است که در استجابت دعا بنا بر مصلحتی که خداوند صلاح می‌داند تاخیری ایجاد شود، ولی دعا کردن که یکی از عبادت‌های بزرگ است، باعث ایجاد آرامش روحی در انسان می‌شود و در روایات اسلامی آمده است که اگر دعای انسان بنا بر مصلحت او مستجاب نشود خداوند در آخرت در برابر آن نعمت‌های بهشتی فراوانی را نصیب و روزی او می‌کند

منبع :آستان نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *