جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

کارشناس سرمایه : بازار سرمایه همچنان در حال جبران عقب ماندگی های خود است.

کارشناس سرمایه :  بازار سرمایه همچنان در حال جبران عقب ماندگی های خود است.

* بازار سرمایه همیشه تحت تأثیر برخی از ریسک‌های سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد که این موضوع به شدت بر روند معاملات تأثیرگذار است.

*بحث تنش‌های سیاسی در کشور منجر به ترس سهامداران و خروج آنها از بازار شد و نزول شاخص بورس را با خود به همراه داشت.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به عملکرد مثبت برخی شرکت ها، بازار سرمایه همچنان جا برای رشد دارد و در حال جبران عقب ماندگی های خود است.

محمد کفاش پنجه شاهی در گفت و گو یی با بیان اینکه بازار سرمایه در چند وقت گذشته به دلیل وجود شایعات مربوط به جنگ در بازار منفی شده بود، افزود: بحث تنش‌های سیاسی در کشور منجر به ترس سهامداران و خروج آنها از بازار شد و نزول شاخص بورس را با خود به همراه داشت.

وی به کاهش تنش‌های سیاسی در بازار تاکید کرد و گفت: بازار سرمایه همیشه تحت تأثیر برخی از ریسک‌های سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرد که این موضوع به شدت بر روند معاملات تأثیرگذار است.

پنجه شاهی با تاکید بر اینکه کاهش تنش‌ها در بازار زمینه تقویت صف خرید در بازار را فراهم کرد، افزود: انتشار گزارش عملکرد شرکت‌ها و نزدیک شدن به فصل مجامع از جمله عواملی است که در کنار کاهش تنش‌ها زمینه رشد شاخص بورس و بهبود وضعیت معاملات در بازار سرمایه را فراهم کرد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، گزارش مثبت تولید و فروش برخی از شرکت‌ها مانند شرکت‌های کامودیتی و صادرات محور باعث اقبال بازار سرمایه شد.

پنجه شاهی به دلار نیمایی که مبنای قیمت ارز برای بسیاری از صادرکنندگان بوده است، اشاره کرد و گفت: قیمت دلار نیمایی از چند وقت گذشته تا بیش از ١١ هزار تومان افزایش یافت که این موضوع منجر به افزایش سود ریالی شرکت‌های صادراتی شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات از روز سه شنبه به سمت تعادل پیش رفت و صف خرید برای بسیاری از سهم‌ها ایجاد شد که همین امر زمینه رشد چند هزار واحدی شاخص بورس را فراهم کرد.

وی بهترین مکان برای سرمایه گذاری را بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: در ابتدا سرمایه گذار با هر مقدار از سرمایه می‌تواند وارد سرمایه گذاری در بازار سرمایه شود در حالی که باقی بازارها مانند بازار مسکن علاوه بر نیاز به سرمایه هنگفت از لحاظ نقدشوندگی هم نیازمند ایجاد فرصت مناسب است.

پنجه شاهی با بیان اینکه معافیت از مالیات به عنوان یکی از مزایای مثبت سرمایه گذاری در بازار سرمایه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه اگر با برنامه ریزی درست برای سرمایه گذاری همراه شود و سرمایه گذاران تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند می‌تواند سود خوبی را با خود برای سهامداران به ارمغان آورد.

منبع ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *