شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

برترین‌های مسابقات قرآن کشوری در البرز تجلیل شدند

برترین‌های مسابقات قرآن کشوری در البرز تجلیل شدند

 آیین تجلیل از برترین‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی دشتکی در آئین تجلیل از برترین‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله کشوری، اظهار کرد: این مراسم به رسم تجلیل و قدردانی از این عزیزانی است که توانستند در چهل و سومین دوره مسابقات از اول تا انتها پرچم استان البرز را بالا نگه دارند و به عنوان پیشانی و جامعه قرآنی استان در این سنوات و چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی کشوری بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵۰ نفر از البرز در این دوره از مسابقات ثبت نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۴ نفر توانستند به مسابقات استانی راه پیدا کنند که ۶۵ نفر خواهران و ۴۹ نفر برادران تشکیل دادند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطر نشان کرد: با توجه به سهمیه‌ای که از سوی سازمان مشخص شده بود در هر رشته یک نفر شرکت کننده وجود داشت.

وی بیان کرد: ۱۴ نفر از این استان برای مسابقات کشوری اعزام شدند، از این تعداد از البرز، ۴ نفر مقاوم آور کشوری بودند که ۳ نفر خواهران و یک نفر برادر موفق به کسب مقام شدند.

دشتکی گفت: در هیچ فرهنگی اجتماعات عظیم دینی مشاهده نمی‌شود، یکی از آنها اجتماعات عظیم دینی و قرآنی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا در برگزاری این اجتماعات تأثیر داشت، اما متولیان امر از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردند تا این امر اتفاق بیفتد و مسابقات به تعطیلی کشانده نشود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: آروزی صحت و سلامتی فعالان فرهنگی و دینی که مایه افتخار جهان اسلامی هستند را خواستاریم، چرا که دلیل آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی از سوی این افراد بر اساس برنامه ریزی نهادینه شده است و تبیین، تبلیغ و فرهنگ سازی به دستان این عزیزان رقم می‌خورد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در این فعالیت‌های گسترده‌ای که مرزها به هم ریخته است اما در بحث اندیشه مرزی نمی‌بینیم.

دشتکی با اشاره به اینکه امروز اگر دهکده جهانی مطرح است در موضوع افکار، اندیشه و عقیده اتفاق افتاده است، بیان کرد: لذا حضور مبلغین و مروجین در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه قرآنی حامل کلام نبی مکرم اسلام هستند، گفت: قرآن کریم صادق ترین اقوال محسوب می‌شود چرا که امروز و هر آنچه به لباس صداقت آراسته باشد، تأثیر خود را در جامعه، اذهان و جانها خواهد گذاشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: فعالان حوزه قرآن کریم حامل رساترین پیام هستند، چرا که بسیاری امکانات و ابزار در اختیار جهانیان برای رساندن پیام است، اما هیچکدام ابلغ الموعظه نیستند و تنها قرآن کریم این ویژگی را در بردارد.

وی ادامه داد: اکنون جهان به این مطلب رسیده است که باید حاکمیت واحدی باشد، اما به دلیل لجاجت استعمار، استکبار و سرمایه داری نمی‌خواهد قبول کند این حاکمیت واحد باید حاکمیت توحید باشد و جهان امروز ناچار است از این حاکمیت تبعیت کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برترین‌های چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله کشوری از استان البرز حائز مقام شدند، تجلیل بعمل آمد و انتقادات و پیشنهادات از سوی این برگزیدگان در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از حضور در مرحله کشوری، ارتقا و تربیت داوران در رشته‌های جدید مطرح شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *