جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

بهترین نرم‌افزار تولید محتوای ویدیویی تعاملی با سناریوی چندخطی

بهترین نرم‌افزار تولید محتوای ویدیویی تعاملی با سناریوی چندخطی

در این متن قرار است به‌صورت ویژه به امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزار تولید رسانه‌های آموزشی هوشمند (راه) بیان نو که توسط یک تیم جوان ایرانی کاملا بومی سازی شده و به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان به ثبت رسانده‌اند، بپردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام بیان نو، این نرم‌افزار به گفته مدیر فنی پروژه کاملا از ابتدا توسط تیم فنی ایده محوری شده و متناسب با آن ساختارها و قابلیت‌های کاربری ایجاد شده و از پروژه‌های باسورس باز استفاده‌ نشده است.

در این پروژه تمام تلاش بر حفظ سادگی و راحتی محیط کاربری بوده و تلاش شده تا بدون نیاز به دانش خاص کامپیوتری همه افراد با هر سطحی بتوانند محتواهای کاملا گرافیکی و با قابلیت‌های تعاملی ایجاد کنند.

در ادامه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی این نرم‌افزار خواهیم پرداخت.

معرفی نرم‌افزار راه بیان نو از دیدگاه مدیر فنی پروژه:

با توجه به فرصت‌های موجود در زمینه تولید محتوای الکترونیکی و بازار بسیار بزرگ و رو به رشد آن، و از طرفی نبود نرم‌افزارهای هماهنگ با نیازهای بومی و زبان فارسی، و متناسب با نیاز عموم کاربران و افراد فاقد مهارت‌های پیچیده نرم‌افزاری، و همچنین عدم وجود قابلیت رصد و سنجش مخاطب محتوا،  ما را بر این داشت تا پا به عرصه‌ی پر تقاضا و کم‌عرضه‌ی تولید محتوا بگذاریم.

با استفاده از نرم‌افزار «راهـ» می‌توان شکل جدیدی از محتواهای رسانه‌ای را تولید کرد که برخلاف ویدیوهای یک‌سویه و خطی موجود، از مزیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار است.

اولین تفاوت بارز، در قابلیت تعامل ویدیو با بیننده است، به‌طوری که برای مثال می‌توانید پرسش یا چالشی را برای بیننده خود مطرح کنید و واکنش او را دریافت کنید و بر اساس تعامل با وی، نوع محتوای ارائه شده به شکل هوشمند انتخاب شده و تغییر می‌کند.

اما نکته و شاخصه اصلی در این است که می‌توانید تمامی رفتارها و واکنش‌های مخاطب در تعامل با محتوا یا ویدیو را در قالب گزارش‌های آنلاین مشاهده نموده و از این طریق، بازخورد مشتری نسبت به محصول یا خدمت معرفی‌شده در محتوای تبلیغاتی، و یا وضعیت آموزشی یادگیرنده در محتوای آموزشی را دریافت کنید.

بخش‌های مختلف نرم‌افزار دانش بنیان «راه»

ساختار نرم‌افزار بومی تولید محتوای تعاملی راه بیان نو به شکلی طراحی شده که تمامی افراد حتی کسانی که دانش نرم‌افزاری و فنی خاص ندارند بتوانند به‌سادگی از امکانات آن برای ساخت و انتشار محتواهای خود استفاده کنند.

به‌طورکلی ساختار نرم‌افزار در پنج بخش تقسیم می‌شود که هر کدام عملکردها و قابلیت‌هایی را برای کاربر فراهم می‌کند که هر بخش  در شکل زیر معرفی‌شده است:

۱- نوار ابزار : شامل ابزارهایی برای واردکردن عکس، ویدیو، متن به داخل محتوا و همچنین ابزارهایی برای طراحی سوالات و چالش‌های تعاملی، تعریف امکانات گرافیکی برای تدوین ویدیو یا عکس‌ها در داخل برنامه، امکان استفاده از انیمیشن‌های آماده یا ساخت انیمیشن جدید، تعریف رخداد و حالت‌های بازخورد با توجه به رفتار بیننده محتوا؛

۲- پنل سناریو:  امکان تعریف سناریوهای چندخطی با توجه به  بازخورد بیننده نسبت به رخدادها و سوالات طراحی شده در داخل محتوا

۳- پنل تنظیمات: در این قسمت تولیدکننده محتوا می‌تواند تنظیمات ابزارهای مورد استفاده را شخصی‌سازی و متناسب با شرایط خود آماده سازد

۴- استیج: قسمتی از نرم‌افزار که نقش بوم را برای کاربر ایفا می‌کند تا بتواند محتوای خود را در داخل آن قرار دهد.

۵- نوار ابزار خط زمان: ابزارهای لازم جهت مدیریت زمان شروع، پایان و مدت‌زمان هر آبجکت و بسیاری از تنظیمات مربوط به زمان در این قسمت وجود دارد.

کاربردهای نرم‌افزار تولید رسانه‌های آموزشی هوشمند (راه)

با توجه به رشد روز افزون استفاده از فایلهای ویدیویی در فضای اینترنت طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه مریلند پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۰ هشتاد درصد حجم داده‌های موجود در فضای وب را فایلهای ویدیویی تشکیل خواهند داد.

همچنین با گسترش شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر ارسال و انتشار فایلهای ویدیویی، نیاز به تولید محتواهایی که به‌صورت فیلم‌های کوتاه تهیه‌شده باشند، بیشتر و بیشتر احساس خواهد شد.

لذا ابزارهایی که بتوانند امکان ساخت ویدیو را در سریع‌ترین زمان و با حداکثر امکانات و به سهولت انجام دهند یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد خواهند بود.

در این راستا می‌توان به چند دسته از کاربردهای کلیدی نرم‌افزار راهِ بیان نو اشاره کرد:

۱. تولید محتوای آموزشی (مانند دروس یا هنرها و مهارت‌ها)

۲. تولید محتوای تبلیغاتی (مانند تبلیغات محصول یا انواع خدمات)

۳. تولید محتوای شبیه‌سازی (مانند قطعات الکترونیک یا کاربری دستگاه‌ها)

۴. تولید محتوای سرگرم‌کننده (مانند داستان‌های تعاملی یا بازی‌های کودکانه)

۵. تولید محتوای اطلاع رسانی (مانند راهنمای مجموعه‌ها یا معرفی روند اداری)

قابلیت‌های نرم‌افزار تولید رسانه‌های آموزشی هوشمند (راه)

۱- فراهم کردن امکان ساخت محتواهای تعاملی مانند:

· ساخت سوالات چهارگزینه‌ای

· ساخت سوالات درگ اند دراپ

· ساخت سوالات چند انتخابی

· ساخت سوالات تصویری

· ساخت سوالات جای خالی

· ساخت سوالات تشریحی

· فراهم کردن امکان طراحی فرم‌ها

· امکانات کنترل مسیر و عملکرد کاربر

۲- ابزارهای لازم برای تدوین یک ویدیوی جذاب

· ابزار ایجاد بوردر

· ابزار اصلاح رنگ

· ابزار افزودن رنگ

· ابزار فیلترهای تصویری آماده

· ابزار ماسک کردن تصاویر

· ابزار سایه دادن به تصاویر

۳- ساخت محتواها با سناریوهای چندخطی

۴- امکان پیمایش و گزارش‌گیری از رفتار و عملکرد بیننده محتوا

۵- قابلیت ساخت موشن گرافیک ها به‌صورت کاملا ساده

در پایان پیشنهاد می‌شود برای آشنایی بیشتر با گروه آموزش مجازی بیان نو حتما به سایت بیان نو مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *