جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

باخت‌های عجیب، بردهای بزرگ

باخت‌های عجیب، بردهای بزرگ

 لیگ بسکتبال در سه، چهار سال گذشته هر چقدر قابل پیش‌بینی، کسل کننده و خلوت و بی سر و صدا سپری می‌شد، در چهارده هفته امسال پر از اتفاق‌های عجیب و غریب بوده و دیگر هیچ مسابقه‌ای را نمی‌شود از قبل پیش‌بینی کرد. یعنی وقتی تیم دهم جدول با صدرنشین رو‌در‌رو می‌شود، به هیچ‌وجه نمی‌توان اینطور تصور کرد که قطعاً صدرنشین با اختلاف زیاد پیروز می‌شود. کما اینکه در بازی ذوب‌آهن و مهرام – رقبای قدیمی و دو قطب سال‌های نه چندان دور لیگ ایران – که همین دو روز پیش در تهران برگزار شد، همین اتفاق افتاد.

ذوبی‌ها که امسال با تیم بدون ستاره، با تعداد قابل توجهی جوان و یکی دو بازیکن با تجربه به میدان آمده و مهران حاتمی را روی نیمکت خود دارند، در قامت یک تیم معمولی هم نتایج چندان خوبی را به دست نیاوردند. آنها پس از غائله هفته گذشته و لغو دوباره دیدارشان مقابل گرگان و متحمل شدن باخت فنی، راهی تهران شدند.

در این شرایط شاید برای تیم دهم جدول، شکست مقابل مهرام صدرنشین محتمل‌تر از قبل هم شده بود اما اتفاقی افتاد که ۱۸۰ درجه بر خلاف نظر و پیش‌بینی‌ها بود. ذوب‌آهن در تهران و در خانه حریف، در مقابل مهرام با همه ستاره‌هایش، یک برد دلچسب و مهم را به دست آورد تا یک بار دیگر ثابت کند در این لیگ نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت و از پیش‌بینی یک مسابقه تحت هر شرایطی مطمئن بود.

تیم معمولی با بردهای بزرگ

ذوبی‌ها برای دومین بار در این فصل بود که یک برد غیر منتظره و بزرگ را دشت می‌کردند. آنها ابتدا در هفته هفتم، نفت آبادان را در شرایطی شکست دادند که پیش از آن هیچ‌گاه شکست نخورده و در صدر جدول جا خوش کرده بود. با این حال شاگردان مهران حاتمی بدون توجه به شرایط حریف، تیمش را به میدان فرستاد و از عملکرد ضعیف حریف یک پیروزی به دست آورد.

ذوبی‌ها این بار هم در تهران در شرایطی به میدان رفتند که در شرایط چندان خوبی از لحاظ روحی نبودند و پس از باخت فنی و شرایط بازی با گرگان، به مصاف تیمی آمده بودند که صدرنشین لیگ شده بود و در خانه هم بازی می‌کرد. با این حال این بار هم این ذوب‌آهن بود که از این چالش مهم سربلند بیرون آمد و مهرام را از پیش‌رو برداشت.

این دومین قربانی اسم و رسم‌دار ذوب‌آهن در مرحله مقدماتی لیگ امسال بود. آن هم در شرایطی که همچنان با ۱۹ امتیاز و شش برد، در رده‌های پایینی لیگ قرار دارند و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین هدف‌شان در شرایط کنونی، رسیدن به جمع هشت تیم و مرحله پلی‌آف باشد.

مهرام و باخت‌های غیر منتظره

اتفاق جالب درباره نتایج مهرام در لیگ جاری، باخت‌هایی است که متحمل شده. سوای باخت نزدیک به نفت آبادان در هفته پنجم که مقابل یک تیم مدعی و بالای جدول ثبت شد، دو باخت دیگر مهرام در این فصل مقابل رقبای انتهای جدولی و در ظاهر ضعیف‌تر اتفاق افتاده. مهرام بعد از باخت در هفته پنجم، چهار برد پیاپی به دست آورد که دوتای آنها برابر پتروشیمی و شهرداری گرگان، تیم‌های بدون باخت لیگ بود. با این حال در بازی پنجم و هفته دهم، به مصاف شهرداری بندرعباس رفت و در خانه حریف دومین باخت فصل خود را متحمل شد.

مهرام اگر سومین باختش را به هفته آینده موکول می‌کرد، رکورد هر ۵ بازی یک باخت خودش را نگه می‌داشت اما ذوب‌آهن این اجازه را نداد. سومین باخت مهرام در هفته چهاردهم، یک بار دیگر مقابل یک تیم انتهای جدولی اتفاق افتاد تا نشان دهد مهرامی‌ها در بازی‌های اینچنینی آسیب‌پذیر هستند.

دست‌کم گرفتن حریفان در تیمی که صمد نیکخواه، ارسلان کاظمی و فرید اصلانی را دارد و مصطفی هاشمی آن را هدایت می‌کند، اتفاقی عجیب و دور از انتظار به نظر می‌رسد اما اتفاقی است که در ظاهر می‌افتد. مهرام رقبای پر ستاره و مدعی خود مانند گرگان، پترو و شیمیدر را شکست می‌دهد اما مقابل رقبای اینچنینی شکست می‌خورد و صدر را از دست می‌دهد. اتفاقی که باید دید مصطفی هاشمی چه تدبیری برایش خواهد اندیشید تا در مسابقات و مراحل حساس‌تر لیگ، برای تیمش مشکل‌ساز نشود.

پیروزی مدعیان

در هفته چهاردهم، سوای پتروشیمی که مسابقه‌اش با نیروی زمینی برگزار نشد و مهرامی که بازنده شد، سایر مدعیان رقبای خود را از پیش‌رو برداشتند.

شهرداری گرگان در یک بازی نزدیک هرچند به سختی اما از پس تیم چغر شهرداری بندرعباس برآمد. شیمیدر نماینده قزوین را به سادگی از پیش‌رو برداشت و در آخرین بازی هفته هم نفت آبادان در تهران، اکسون را شکست داد تا به یک برد دیگر دست پیدا کند.

نتایج کامل هفته چهاردهم:

مس کرمان ۷۰ –  رعد پدافند شهرکرد ۸۷

مهرام تهران ۸۰ –  ذوب‌آهن اصفهان ۸۳

توفارقان آذرشهر ۵۶ –  آویژه صنعت مشهد ۶۸

شورا و شهرداری قزوین ۵۷ –  شیمیدر قم ۷۱

شهرداری گرگان ۸۵ –  شهرداری بندرعباس ۷۶

اکسون تهران ۴۶ –  نفت آبادان ۵۷

پتروشیمی بندر امام – نیروی زمینی تهران (لغو شد)

منبع : newspaper.iran-varzeshi.com

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *