جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

خسرویار: در بین سه مربی برتر آسیا قرار می‌گیرم

خسرویار: در بین سه مربی برتر آسیا قرار می‌گیرم

 سرمربی سابق تیم فوتبال دختران گفت: وقتی در بین نامزدهای مربیان برتر آسیا قرار گرفتم، مطمئنم می‌توانم جزو سه مربی برتر قاره کهن باشم.

به گزارش ایرنا، کتایون خسرویار روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف خود موانع مختلفی به ویژه در دیدار برابر تیم‌های قدرتمند ویتنام و کره جنوبی داشتیم. به منظور رشد و توسعه فوتبال زنان با برنامه ریزی سعی کردیم تا در برابر این تیم‌ها قد علم کنیم و از سد آنان بگذریم. تلاش‌های شبانه روزی کادر فنی تیم و شاگردانم ستودنی بود چرا که به هدف‌مان رسیدیم و توانستیم بعد از مدت‌ها دیگر مقابل تیم‌های قوی، کیسه گل نباشیم.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به موفقیت باید دست به دست هم دهیم، گفت: درست است که من اولین بودم و این برایم باعث خوشحالی و افتخار است اما نمی‌خواهم آخرین باشم. برای رسیدن به موفقیت باید مسیر را هموار کرد و با برنامه ریزی در بهترین وضعیت ممکن ایستاد. باید همه برای توسعه تلاش کنند و مسیری که ساختم، ادامه دهند. سعی کردم تیم پایه‌ای را درست کنم و به همه نشان دهم که دختران ملی‌پوش ایرانی با استعدادهای بی نظیر، می‌توانند موفق باشند. تلاش کردم برای ایران کار کنم و نشان دهم که فوتبالیست ایرانی بخاطر استعدادش می‌تواند موفق باشد.

سرمربی سابق تیم فوتبال دختران عنوان کرد: زمانی می توان به موفقیت فکر کرد و از فرصت ها بهره برد که برای یک تیم امکاناتی فراهم شود. این فرصت ها شامل اردو،  مربی خوب و حمایت فدراسیون و ۸۰ میلیون مردم ایران می شود. در دوره‌ای که سرمربی تیم جوانان دختران ایران بودم به این حمایت و فرصت رسیدم. معتقدم باید این حمایت ها ادامه‌دار باشد تا دختران و دیگر سرمربیان ملی هم به هدفشان که پیروزی و موفقیت است، دست یابند. ما با هدف‌ها و برنامه‌هایی که ترسیم کردیم توانستیم مقابل تیم‌های کره جنوبی، ویتنام، روسیه، میانمار و بلاروس نتایج مطلوبی بگیریم که در این راه مدیریت تیم، کادر فنی، مسوولان کمیته و فدراسیون فوتبال تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه تصمیمم برای بازگشت به آمریکا برای کسب تجربه بود، خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی و آنالیز بیشتری بر روی تیم‌های مختلف انجام می‌دادم. در این مدت ارزیابی کردم که چرا این تیم ها موفق هستند و در سنین پایه چه فعالیت‌هایی داشتند و امکانات و شرایط سخت افزاری آنها چیست. در این یکسال تجربه خوبی کسب کردم و می‌خواهم به ایران برگردم و تجربیاتم را در اختیار دختران ایران قرار دهم.

خسرویار با اشاره به اینکه توانایی قرار گرفتن در بین سه نامزد برتر آسیا را دارم، گفت: امیدوارم مربیان دیگر این مسیر را ادامه دهند و به آینده فکر کنند. فوتبال ژاپن همه امکانات و توانایی لازم و تیم‌های پایه و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. شرایط در ژاپن با ایران متفاوت است. دختران فوتبالیست به جای آغاز فعالیت فوتبالی از سن ۵ یا ۶ سالگی، از ۱۳ یا ۱۴سالگی فوتبال را شروع می‌کنند و این در حالی است که در ژاپن، دختران از سن ۶ سالگی آموزش می‌بینند. ما باید فعالیت‌های فوتبالی را از سنین پایه آغاز کنیم. تا حدودی به برنامه‌های خود رسیدیم اما این کافی نیست و باید تلاش بیشتری کنیم تا به اهداف خود دست یابیم. برنامه ریزی کشورها برای سنین پایه بسیار دقیق است. در هفته یک بازی دارند و تورنمنت‌های مختلف در یک روز دو بازی دارند. تیم‌های خارجی از ایران موفق‌تر هستند چرا که در رده‌های پایه لیگ‌های مختلفی را راه اندازی کرده و همواره بازیکنان در شرایط مسابقه قرار دارند. در ژاپن مربیان مختلفی در سنین‌های مختلف بازیکنان را مدیریت می‌کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *