جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

عمران خان: دفاع از کشمیر بدون ‌حمایت جهان هم ادامه می‌یابد .

عمران خان: دفاع از کشمیر بدون ‌حمایت جهان هم ادامه می‌یابد .

نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرده است، اسلام‌آباد به نبرد برای آزادی کشمیر، با یا بدون حمایت جهان، ادامه خواهد داد.

به گزارش عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفت برخی از کشورهای مسلمان که به دلیل منافع تجاری خودشان علنا از پاکستان حمایت نمی‌کنند، دیر یا زود از موضع پاکستان در خصوص مناقشه کشمیر حمایت خواهند کرد. نخست‌وزیر پاکستان عصر دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، پاکستان در حمایت از مردم کشمیر تحت کنترل هند به هر میزانی جلو خواهد رفت.

او گفت: قدرت‌های مهم جهان برای کمک به کشمیری‌های مظلوم مسوولیت دارند اما حتی اگر آن‌ها چنین کاری نکنند، ما تا آخرین نفس با کشمیری‌ها خواهیم بود. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند با لغو خودمختاری ویژه کشمیر مرتکب اشتباهی تاریخی شد که راه را برای آزادی کشمیر هموار می‌کند.

عمران خان افزود: مودی با تکبر مرتکب خطای بزرگی شد و این فرصتی تاریخی برای کشمیری‌ها ایجاد می‌کند تا رویای دیرینه خودشان برای دستیابی به آزادی از هند را محقق کنند. مسوولیت تضمین اینکه مردم کشمیر حق تصمیم‌گیری درباره آینده‌ خودشان از طریق یک رفراندوم را دارند، بر عهده سازمان ملل است.

او گفت، هم پاکستان و هم هند قدرت‌های هسته‌ای هستند و اگر وضعیت به سمت جنگ پیش برود، کل جهان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. عمران خان افزود، سازمان ملل مسوول‌ترین نهاد در مناقشه کشمیر است چون قطعنامه‌های آن برای اجرای رفراندوم اجرا نشده است.

نخست‌وزیر پاکستان گفت: امروز جامعه بین‌المللی مسوول است. پاکستان تا هر جا و در هر نشستی برای طرح این موضوع می‌رود. چشمان بیش از یک میلیارد مسلمان روی سازمان ملل است تا گام‌هایی در حل مناقشه کشمیر بردارند. ما باید این پیام را به آن‌ها منتقل کنیم که در کنار هشت میلیون کشمیری هستیم.

رئیس دولت اسلام‌آباد همچنین نشست شورای امنیت را یک دستاورد دیپلماتیک برای کشورش دانست که موضع دهلی‌نو مبنی بر اینکه مساله کشمیر مساله‌ای داخلی است، رد کرد. او گفت: برای اولین بار از ۱۹۶۵ بود که جلسه شورای امنیت برای کشمیر تشکیل شد. پاکستان با موفقیت مساله کشمیر را بین‌المللی کرده است و جلسه شورای امنیت هم این را تصدیق می‌کند.

عمران خان تاکید کرد در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل مساله کشمیر را مطرح می‌کند. به گفته او، هند می‌خواست عملیات پرچم دروغین به بهانه سرکوب تروریست‌ها در کشمیر به راه بیندازد اما طرح‌های هند بعد از اطلاع‌رسانی او خنثی شد. عمران خان گفت: تحرک پاکستان تا آزادی کشمیر ادامه خواهد یافت.

منبع : ایسنا به نقل از پایگاه د نیوز،

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *