جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری کلمبیا به پایین‌ترین حد رسید

میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری کلمبیا به پایین‌ترین حد رسید
* براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده میزان محبوبیت ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا به پایین ترین میزان از ۱۶ ماه گذشته زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری رسیده است.

تهران-ایرنا- میزان تایید عملکرد و محبوبیت رئیس‌جمهوری کلمبیا به پایین‌ترین میزان از زمان حضورش در این سمت رسید.

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، ناآرامی های آمریکای لاتین در حالی به کلمبیا نیز کشیده شده که براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده میزان محبوبیت ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا به پایین ترین میزان از ۱۶ ماه گذشته زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری رسیده است.

نظرسنجی مرکز “اینوامر” نشان می هد که ۷۹ درصد از شهروندان کلمبیا در این مقطع زمانی عملکرد ایوان دوکه را تایید نمی‌کنند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۹ درصد از کلمبیایی ها دیدگاه منفی در مورد وضعیت کار در این کشور دارند این در حلی است که نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به ۱۰ درصد اعلام شده است.

شرکت کنندکان در این نظرسنجی اعلام کردند که وضعیت کلمبیا رو به وخامت است.

اعتراض ها در کلمبیا باعث شد تا رئیس جمهوری این کشور مذاکره ملی برای حل و فصل مشکلات معترضان برگزار کند. مذاکرات دولت با نمایندگان معترضان تاکنون موفقت آمیز نبوده و اتحادیه ها تاکید دارند تا زمان برآورده نشدن مطالبات شان به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهند.

براساس گزارش ها، تاکنون در اعتراض های کلمبیا پنج نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. از جمله مطالبات معترضان سرکوب جدی قاچاق مواد مخدر، کاهش خشونت‌ها، بهبود شراط بازار کار و ترمیم امتیازهای بازنشستگی بوده است. سازمان‌های اصلی کارگری، کشاورزی و دانشجویی، سیاست‌های نئولیبرال دولت کلمبیا را رد کرده‌اند. دولت این کشور به دنبال «کاهش بودجه مستمری‌بگیری، افزایش سن بازنشستگی و به خدمت گرفتن افراد جوان با کمتر از میانگین دستمزدها» بوده است.

ایوان دوکه پیش تر اعلام کرده بود که تحت مذاکره ملی برای حل‌وفصل اعتراض ها، با وزرای دارایی، کار و تجارت و همچنین نمایندگانی از بنگاههای تجاری و اتحادیه های کارگری دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *