شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال: برگزاری لیگ بدون حاشیه نخواهد بود

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال: برگزاری لیگ بدون حاشیه نخواهد بود

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: گام‌های اساسی را برای برگزاری لیگ برتر برداشتیم اما به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا برپایی این مسابقات بدون حاشیه نخواهد بود.

«فریده شجاعی» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: لیگ برتر بسکتبال زنان از هفته گذشته آغاز شد اما در دیدار اول نمی‌توان سطح و کیفیت بازی تیم‌ها را ارزیابی کرد. بهمن و مهرام از تیم‌های خوب لیگ برتر محسوب می‌شوند، هر چند تیم مهرام نمایش خوبی را برابر بهمن داشت و موفق به شکست این تیم شد. برخی از تیم‌ها به دلیل آنکه بازیکن کرونایی داشتند، نتوانستند در دیدار نخست از آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده شاهد بازی‌های گروه ب خواهیم بود، گفت: هرگز نمی‌توان پیش بینی کرد که کدام تیم‌ها از گروه خود صعود می‌کنند زیرا تازه در ابتدای راه هستیم و باید تیم‌ها محک بخورند.

نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه چند دیدار به دلیل کرونا برگزار نشد اظهار داشت: باید شرایط موجود را بپذیریم زیرا کرونا همواره هست و امری اجتناب ناپذیر در سراسر دنیاست. گام‌های اساسی را برای برگزاری لیگ برتر برداشتیم و به یقین در این شرایط برپایی این رقابت‌ها حواشی و تبعات خود را دارد.

وی اضافه کرد: برای برگزاری لیگ پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد و و تهرانی‌ها قرنطینه بودند. حتی تست کرونا از بازیکنان گرفته شد. هر روز تب و اکسیژن آنان سنجیده  و بعد از هر بازی سالن و توپ‌ها ضدعفونی می شود. تلاش می‌کنیم تا با حداقل ریسک مسابقات لیگ برتر را برگزار کنیم.

شجاعی همچنین زمان برگزاری اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره را اول آذر ماه اعلام کرد و گفت: سرمربی تیم ملی پنج اردو را برای ملی‌پوشان تا زمان اعزام در نظر گرفت که سعی شده این اردوها در فاصله بین هر هفته برگزار شود. در آخرین اردو غربالگری و انتخابی تیم ملی انجام می‌شود که این اردو بین مرحله مقدماتی و پلی‌آف لیگ برتر برپا خواهد شد.

وی درخصوص اردوی تیم ملی بسکتبال پنج نفره گفت: دوست داریم تا اردویی برای ملی‌پوشان برگزار کنیم اما فیبا هنوز تاریخ برگزاری هیچ مسابقه‌ای را اعلام نکرده است. همچنین در حین برگزاری لیگ درست نیست که اردو برپا کنیم. زمانی که فدراسیون جهانی بسکتبال برنامه‌ای ارایه دهد ما هم خود را برای مسابقات آماده می‌کنیم. در هر صورت مسابقات لیگ سبب آمادگی بازیکنان می‌شود و مشکلی هم نداریم.

لیگ برتر بسکتبال زنان در گروه الف در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد که برخی از تیم‌ها چون سینام مشهد و پاز تهران به دلیل آنکه بازیکنان آنان کرونا داشتند نتوانستند در دیدار اول حضور یابند.

نتایج این بازی‌ها به این شرح بود که بهمن تهران به دلیل نبود تیم سینام مشهد و نامی نو اصفهان نیز به دلیل نبود پاز تهران به ۲۰ امتیاز رسید اما ستاد گاز تهران با نتیجه ۱۰۶ بر ۲۸ بازی را به مهرام تهران واگذار کرد.

روز دوم مسابقات لیگ نیز دیدار میان تیم‌های نارسینا تهران و پاز تهران برگزار نشد و گروه بهمن بازی را با نتیجه ۷۵ بر ۷۹ به مهرام تهران واگذار کرد. همچنین نامی نو ۸۸ بر ۳۲ از سد ستاد شرکت گاز گذشت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *