جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

اخبار داغ

والیبال زنان در انتظار تیم‌داری باشگاه‌ها

والیبال زنان در انتظار تیم‌داری باشگاه‌ها

*وضعیت لیگ والیبال زنان هر سال نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه کیفیت پایین آن و تکرار قهرمان و نایب قهرمان در هر فصل، بر روند برگزاری بازی‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

*لژیونرها نیز که طعم لیگ فشرده و پرهیجان ترکیه را چشیده‌اند، از سطح مسابقات لیگ برتر اظهار نارضایتی می‌کنند و توقع دارند که باشگاه‌های بیشتری برای تیم‌داری والیبال زنان پیش قدم شوند. همچنین خواهان حضور بازیکنان مطرح جهانی و المپیکی در مسابقات لیگ هستند.

تهران- ایرنا- فدراسیون والیبال مدتی است که در انتظار پاسخ باشگاه‌ها برای تیم‌داری در بخش زنان به سر می برد اما هنوز استقبال چندانی از این موضوع نشده است.

وضعیت لیگ والیبال زنان هر سال نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه کیفیت پایین آن و تکرار قهرمان و نایب قهرمان در هر فصل، بر روند برگزاری بازی‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

فصل گذشته لیگ والیبال زنان با حضور ۶ تیم پیکان، ذوب آهن، شهرداری سمنان، مبنا تجارت کاسپین (تیم امید)، نامی نو و توپکا بسته شد. پایان لیگ هم جذابیتی برای بازیکنان نداشت و والیبالیست‌ها روند این بازی‌ها را کسل کننده و بدون آموزش تجربه‌ای جدید و نبود ارتقای تکنیک‌ها و تاکتیک‌های خود می‌دانستند.

همچنین لژیونرها نیز که طعم لیگ فشرده و پرهیجان ترکیه را چشیده‌اند، از سطح مسابقات لیگ برتر اظهار نارضایتی می‌کنند و توقع دارند که باشگاه‌های بیشتری برای تیم‌داری والیبال زنان پیش قدم شوند. همچنین خواهان حضور بازیکنان مطرح جهانی و المپیکی در مسابقات لیگ هستند.

اما شرایط نابسامان اقتصادی این روزها مجالی به باشگاه‌ها برای تیم‌داری والیبال زنان نمی‌دهد و ترس عدم پرداخت هزینه‌ها به بازیکنان، مانع سرمایه گذاری یک باشگاه در این زمینه خواهد شد.

با این وجود نایب رییس زنان فدراسیون والیبال هنوز هم به تیم داری باشگاه‌ها امیدوار است و در انتظار پاسخ مثبت مدیران این باشگاه‌ها برای تشکیل تیم و حضور در سوپرلیگ والیبال زنان خواهد ماند.

«حرمت السادات زبردست» در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: به نظر می‌رسد چند باشگاه برای تیم‌داری والیبال زنان اعلام آمادگی کردند اما هنوز نظر آنها قطعی نیست. تمام تلاشم را برای مذاکره با این باشگاه‌ها کردم و امیدوارم که پاسخ مثبتی برای تیم‌داری از طرف این باشگاه‌ها بشنوم تا امسال سوپرلیگ پویایی داشته باشیم.

وی پیش از این به خبرنگار ایرنا می‌گوید: با چند باشگاه چون دانشگاه آزاد، سپاهان، سایپا و باریج‌اسانس کاشان مذاکره کردیم. تنها ۲ باشگاه برای تیم‌داری اعلام آمادگی کردند. تاکنون پاسخی از سپاهان اصفهان و دانشگاه آزاد در این زمینه دریافت نکرده‌ایم. اما سایپا اکنون در مرحله انتخاب مربی است. باریج اسانس کاشان نیز برای تیم‌داری در والیبال زنان اعلام آمادگی کرده است.

افزایش تیم‌داری باشگاه‌ها می‌تواند در جهت برطرف کردن نقاط ضعف بازیکنان و ارتقای سطح بازی ملی پوشان کمک بسیاری کند تا در آینده‌ای نه چندان دور بتوانند در عرصه‌های آسیایی و جهانی بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *