جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

گلایه ملی‌پوش سابر از “اوضاع دورهمی‌ای به نام لیگ شمشیربازی”

گلایه ملی‌پوش سابر از “اوضاع دورهمی‌ای به نام لیگ شمشیربازی”

ملی پوش شمشیربازی ایران گفت: لیگ ما به جدی متزلزل است که نمی‌دانیم اکنون که تعطیل شده ادامه آن برگزار می‌شود یا نه ؟

محمد فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعطیلی دوباره لیگ شمشیربازی پس از انجام تنها سه بازی تصریح کرد:

آنچنان هم نمی‌توان نام لیگ را بر روی آن گذاشت و فقط دور هم جمع می‌شویم و مسابقه می‌دهیم.  البته برای همین  لیگ هم باید تلاش کنیم اسپانسرها بیایند و فدراسیون هم آن را برگزار کند. لیگ ۹۸ هم یک هفته برگزار شد و پس از آن به دلیل کرونا تعطیل شد و آنقدر لیگ ما متزلزل است که اصلا نمی‌دانیم بعدا برگزار می‌شود یا نه همچنین تیم‌ها تصمیم به آمدن دارند یا نه؟ فکر هم نمی‌کنم قانون خاصی وجود داشته باشد که اگر تیم‌ها نیامدند، جریمه شوند.

او ادامه داد: البته درآمدی خاصی هم از لیگ نداریم و شاید این لیگ برای ورزشکارانی خوب باشد که کمتر مسابقه می‌دهند البته تعداد تیم‌های شرکت کننده کم است و آنها هم نمی‌توانند شرکت کنند. در کل لیگ ما اوضاع خوبی ندارد و دیگر تصمیم گرفته‌ایم در موضوع سالن و لیگ صحبت نکنیم چون فایده‌ای ندارد.

سابریست ملی پوش وضعیت تمرینی خود در شرایط قرنطینه بیان کرد: تمرین خاصی نمی‌توانم انجام دهم و با برنامه‌هایی که از مربی بدنساز  و آقای فخری می‌گیرم، تلاش می‌کنم آمادگی نسبی خودم را حفظ کنم اما باید تمرینات شمشیربازی هم داشته باشیم. بعد از جام جهانی لوکزامبورگ یعنی حدود دو ماه است به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوها نتوانسته‌ام تمرینات شمشیربازی داشته باشم.

ملی پوش شمشیربازی ایران درپاسخ به این پرسش که سهمیه شمشیربازی به اسم کشور است نه ورزشکار بنابراین نگران این نیست یک سال دیگر نتواند در ترکیب تیم اعزامی به المپیک قرار بگیرد، تصریح کرد: تیم ما همیشه همین بوده که هیچ کسی خیلی نمی‌توانسته حاشیه امنیت داشته باشد و ما به این شرایط عادت داریم. به هر حال منطقی است که وقتی المپیک آغاز می‌شود آماده‌ترین افراد در تیم باشند و من هم با این مساله مشکلی ندارم و کلا چالش را دوست دارم. در این یک سال و نیم باقی مانده هم باید همه تلاش کنیم.

او افزود: البته تمام هدفم این است جزو تیم اعزامی باشم چون از همان ابتدا که شمشیربازی را شروع کردم، رویای المپیک را داشتم. من خیلی تلاش کردم در تمام مسابقات کسب سهمیه در ترکیب تیم باشم و در این یک سال باقی مانده هم سعی می‌کنم شرایط بهتری نسبت به قبل داشته باشم.

فتوحی در مورد تعویق یک ساله المپیک توکیو نیز گفت: اگر بخواهم شخصی بگویم خب حضورم در المپیک قطعی بود و از این رو برای من بهتر بود به تعویق نمی افتاد اما در کل تعویق یک ساله المپیک برای تیم ما بهتر شد چون ما در مسابقات زیادی شرکت کرده بودیم و سال پر فشاری را برای کسب سهمیه المپیک پشت سر گذاشتیم چرا که چین در تعقیب ما بود اما رقبای اروپایی ما این فشار را نداشتند. بنابراین فکر می‌کنم به این استراحت احتیاج داشتیم. اینکه المپیک یک سال به تعویق افتاد برای تیم ما بهتر شد. البته اگر المپیک با این شرایط هم برگزار می‌شد فکر نمی‌کنم جذابیت زیادی داشت چون ورزشکاران خیلی آماده نبودند.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *