چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - Wednesday 01 May 2024

سازمان کشورهای آمریکایی مدعی تقلب در انتخابات بولیوی به نفع مورالس شد

سازمان کشورهای آمریکایی مدعی تقلب در انتخابات بولیوی به نفع مورالس شد
*این سازمان در یک گزارش ۱۰۰ صفحه ای استفاده از یک سرور مخفی برای برگرداندن نتایج انتخابات به نفع مورالس را توضیح داده است. براساس این گزارش تغییراتی در صورت جلسات و همچنین جعل امضای مقامات در حوزه انتخاباتی صورت گرفته است. مشخص شده است که اطلاعات مربوط به انتخابات به دو سرور مخفی هدایت شده است

تهران- ایرنا- سازمان کشورهای آمریکایی گزارشی منتشر کرد که در آن به جزئیاتی درمورد تقلب ادعایی در انتخابات مهر ماه به نفع اوو مورالس رئیس جمهوری مستعفی بولیوی اشاره شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان کشورهای آمریکایی، در گزارش این ادعا شده که اقدامات عامدانه برای دستکاری در نتیجه انتخابات بولیوی صورت گرفته که تایید نتایج رسمی انتخابات را دچار مشکل کرد.

این سازمان در یک گزارش ۱۰۰ صفحه ای استفاده از یک سرور مخفی برای برگرداندن نتایج انتخابات به نفع مورالس را توضیح داده است. براساس این گزارش تغییراتی در صورت جلسات و همچنین جعل امضای مقامات در حوزه انتخاباتی صورت گرفته است. مشخص شده است که اطلاعات مربوط به انتخابات به دو سرور مخفی هدایت شده است. در نهایت این اطلاعات از اختیار پرسنل انتخاباتی خارج شده و دستکاری در اطلاعات و جعل صورت جلسات را ممکن ساخته است.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس رئیس‌ جمهوری وقت پیروز شده بود، تظاهرات و اعتصاب‌های گسترده‌ای در اعتراض به نتایج انتخابات در این کشور آغاز شد. پس از آن در روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) مورالس از مقام خود کناره‌گیری و به مکزیک پناهنده شد.

به تازگی کنگره بولیوی لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر ابطال و مسیر برای برگزاری انتخابات جدید بدون حضور مورالس هموار می‌شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *