شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

عضو شورای روابط بین اقوام روسیه: غرب انسانیت را از یاد برده است

عضو شورای روابط بین اقوام روسیه: غرب انسانیت را از یاد برده است

*شعبانف تصریح کرد: اقدامات غرب نشان می‌دهد که نیاز به تغییر و تحولات اساسی در نظام بین‌المللی داریم و ساختار مناسبات بین المللی فعلی جوابگوی نیازهای بشری نیست.

مسکو – ایرنا- عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، با انتقاد از تداوم تحریم ایران و برخی دیگر از کشورها همچون روسیه در عصر کرونا، اعلام کرد: وضعیت فعلی نظام بین‌الملل نشان می‌دهد که تمدن غربی انسانیت را ازیاد برده است و به اصول انسانی پایبند نیست.

«اسماعیل شعبانف» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو اظهار داشت: ویروس کرونا جهان را فراگرفته است و در این شرایط همه کشورها باید با یکدیگر همبستگی داشته و به کمک کشورهای نیازمند بشتابند.

مقام روس گفت: آمریکا و کشورهای غربی همپیمان آن، در مساله تحریم های ایران و برخی کشورهای دیگر کارنامه سیاهی دارند حال آنکه با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، این کشورها بویژه آمریکا به جای کمک به دیگر کشورها برای خروج از وضعیت دشوار، تلاش می‌کنند تا تحریم‌ها را تشدید کنند تا دولت های این کشورها نتوانند به اتباع خود کمک کنند.

عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه معتقد است که نظام کنونی جهان که در آن ارزش‌های انسانی در مکان نخست قرار ندارد باید متحول شود و تغییر کند.

وی ادامه داد: مراکز جدید قدرت در جهان باید نظامی را ایجاد کنند که بر اساس محبت به خدا بنا شود و کشورها مناسبات با یکدیگر را بدون بلوک بندی و صف آرایی در برابر همدیگر تقویت کنند.

به گفته این مقام روس، جهان را نباید سرمایه داران مدیریت کنند بلکه باید اشخاصی که انسانیت و کمک به انسان ها را در اولویت قرار می دهند در اداره امور بین المللی با همدیگر مشارکت کنند.

شعبانف تصریح کرد: اقدامات غرب نشان می‌دهد که نیاز به تغییر و تحولات اساسی در نظام بین‌المللی داریم و ساختار مناسبات بین المللی فعلی جوابگوی نیازهای بشری نیست.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *