جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

گفت‌وگو تلفنی پوتین و محمدبن سلمان درباره حادثه آرامکو

گفت‌وگو تلفنی پوتین و محمدبن سلمان درباره حادثه آرامکو
* فرانسه : در باره عامل حمله به تاسیسات نفتی قضاوت شتاب زده نمی کنیم .
کاخ ریاست جمهوری روسیه از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با ولی‌عهد سعودی درباره حادثه آرامکو خبر داد.

کاخ کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) امروز چهارشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور با محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین با بن سلمان تماس گرفته و در خصوص آخرین تحولات از جمله حادثه آرامکو که ارتش یمن در واکنش به حملات و جنگ سعودی به تأسیسات نفتی وابسته به آرامکو حمله کرد، گفت‌وگو کرد.

همچنین شبکه خبری العربیه با اعلام این خبر گزارش کرد که رئیس جمهور پوتین در خصوص حملات انجام شده به دو تأسیسات نفتی در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده است.

طبق این گزارش، پوتین بر ضرورت اجرای تحقیقات دقیق و واقعگرایانه تأکید کرده است.

همچنین سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و بن سلمان در جریان این گفت‌وگوی تلفنی درباره امکان خرید سامانه اس-۴۰۰ و اس-۳۰۰ و همچنین احتمال افزایش تولید نفت از طرف اعضای اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده صحبت نکرده‌اند.

فرانسه: درباره عامل حمله به تاسیسات نفتی سعودی قضاوت شتاب‌زده نمی‌کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد کشورش پیش از اظهار نظر درباره عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی باید به حقایقی محکم دست پیدا کند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، این کشور عجله‌ای برای اظهارنظر درباره عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»،‌ سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در کنفرانس خبری آنلاین خود درخصوص ادعای سعودی‌ها مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله به  تأسیسات نفتی «آرامکو»گفت: «مایلیم قبل از بروز هر گونه واکنش، حقایق را با دقت مورد تأیید قرار دهیم».

از سوی دیگرچهارشنبه دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد پاریس متخصصانی را به عربستان سعودی می‌فرستد تا به تحقیقات درخصوص این حمله کمک کنند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *