جمعه 07 اردیبهشت 1403 - Friday 26 April 2024

جولان کرونا در جهان عرب و آفریقا

جولان کرونا در جهان عرب و آفریقا

*به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اطلاعات جمع آوری شده در مورد تعداد مبتلایان در سراسر جهان نشان می دهد که تا ساعت شش به وقت گرینویچ تا چهارشنبه۸۶۰ هزار نفر به این ویروس کشنده مبتلا شده اند.

تهران – ایرنا – ویروس کرونا همچنان در جهان عرب و قاره آفریقا جولان داده و شمار جدیدی از افراد را به خود مبتلا می کند و همچنین بر تعداد قربانیان خود می افزاید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اطلاعات جمع آوری شده در مورد تعداد مبتلایان در سراسر جهان نشان می دهد که تا ساعت شش به وقت گرینویچ بامداد امروز (چهارشنبه) ۸۶۰ هزار نفر به این ویروس کشنده مبتلا شده اند.

** عربستان

وزارت بهداشت عربستان از دو متوفی و ۱۱۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد و بدین ترتیب شمار افراد متوفی در این کشور به ۱۰ نفر و افراد مبتلا به یک هزار و ۵۶۳ نفر رسیده است.

** امارات

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد با ثبت یک مورد فوتی جدید شمار افراد متوفی در این کشور به ۶ تن رسید . این در حالی است که تعداد افراد مبتلا در این کشور به ۶۴۶ نفر رسیده است.

** قطر

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد که دومین بیمار کرونایی در این کشور درگذشت و با ثبت ۸۸ مورد جدید، شمار مبتلایان به ۷۸۱ نفر رسید.

** عمان

تلویزیون عمان در صفحه توئیتری خود از اولین فوتی در اثر ویروس کرونا خبر داد که یک شهروند عمانی ۷۲ ساله است .

عمان۱۹۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

** کویت

کویت اعلام کرد با ثبت ۲۳ مبتلای جدید شمار مبتلایان در این کشور به ۲۸۹ نفر رسیده است.

** لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با ثبت ۱۷ مورد جدید شمار افراد مبتلا به ۴۶۳ نفر رسید که در این میان ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

** سوریه

شورای امنیت ملی سوریه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع انسانی و احتمال ابتلا به ویروس کرونا بر لزوم تامین شرایط لازم جهت مقابله با این بیماری تاکید کرد.

** مصر

وزارت بهداشت مصر هم اعلام کرد با ثبت ۵ متوفای جدید کرونایی، شمار افراد درگذشته به ۴۶ نفر رسیده و تعداد مبتلایان به ۷۱۰ شخص بالغ گردیده است.

** قاره آفریقا

ویروس کرونا در اکثر کشورهای آفریقا به انتشار خود ادامه داده و تا کنون صدها فرد مبتلا و ده ها متوفی از خود به جا گذاشته است .

وزارت بهداشت کشور مالی از افزایش افراد مبتلا تا مرز ۲۸ نفر خبر داد. در کنگو شمار افراد مبتلا به ۹۸ و تعداد قربانیان کرونا به ۸ نفر افزایش یافت .

اما در کامرون گزارش مراکز پزشکی نشان می دهد که در این کشور ۵۱ بیمار کرونایی وجود دارد که در قرنطینه بسرمی برند.

تعداد افراد متوفی در کامرون به ۶ نفر و شمار مبتلایان به ۱۹۳ نفر افزایش یافته است.

مقامات کشور اتیوپی نیز از بیم انتشار ویروس کرونا قانون فاصله اجتماعی را در میان صندلی های وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین فرآیند ضد عفونی دوره ای به مرحله اجرا درآوردند.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *