شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

ادامه بارش برف و هشدار کولاک برف و بهمن در برخی استان‌های کشور

ادامه بارش برف و هشدار کولاک برف و بهمن در برخی استان‌های کشور
سازمان هواشناسی با اعلام ادامه بارش ها طی امروز تا دوشنبه هفته آتی، نسبت به بارش برف و وزش باد و وقوع توفان برف و بهمن در بعضی استان ها اخطار داد.

 طبق نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

سامانه بارشی اواخر وقت امروز به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج شده و به تدریج با وارد شدن سامانه بارشی دیگری در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات شمالی البرز بارش برف و در سواحل دریای خزر بارش باران شروع خواهد شد.

فردا در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در مناطقی از شرق و شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران روی می دهد.

روز یک شنبه ادامه فعالیت این سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش بینی شده است. روز دوشنبه هفته آتی در سواحل شمالی و شمال شرق بارش پراکنده روی می دهد و در سایر منطقه های کشور تا روز سه شنبه جو نسبتا پایداری حاکم خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش برف و وزش باد سبب کولاک برف در محورهای کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز و احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد که میتواند موجب اخلال در تردد جاده ای این مناطق شود.

امروز تهران آسمان آفتابی باد شمال شرقی ۹ تا ۱۹ کیلومتر بر ساعت، فردا آفتابی تا قسمتی ابری و باد جنوبی ۹ تا ۱۵ کیلومتری، یک شنبه آفتابی و کمینه دمای منفی یک درجه و روز دوشنبه آفتابی و کمینه دمای منفی یک درجه پیش بینی شده است.

منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *