شنبه 08 اردیبهشت 1403 - Saturday 27 April 2024

قسمت اول مصاحبه ” رواپرس ” با ” فرهاد بشیری ” / آماده ی ادای تکلیف در سنگر مجلس شورای اسلامی هستم .

قسمت اول مصاحبه ” رواپرس ” با ” فرهاد بشیری ” / آماده ی ادای تکلیف در سنگر مجلس شورای اسلامی هستم .

_ خط قرمز ما فتنه است و در این خصوص سر سوزنی با کسی مماشات نداریم .

 

 

” ن والقلم و ما یسطرون ” ، قرآن کریم .

بهمن ماه سال جاری و برابر قرار قبلی با همراهی آقای ” نریمان تاجیک ” معاون اجرایی این « پایگاه تحلیلی – خبری کشوری » ملاقاتی را با نماینده محترم و سابق دو دوره مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی جناب آقای ” فرهاد بشیری ” در محل کار ایشان در تهران و … ، کوچه … ؛ حوالی ساختمان مجلس شورای اسلامی ترتیب و گپ و گفت سودمندی را پشت سر گذاردم .

_ نشستی بسیار صمیمی که با استقبال بسیار گرم ایشان آغاز و با سخن های پر حرارت وی در خصوص چهل سالگی انقلاب اسلامی ، مباحث ملّی ، منطقه ای و فرامنطقه ای تداوم و حول و حوش مسائلی در مورد شهر عزیزمان پاکدشت به پایان رسید .

_ روبرو شدن با فردی که سبقه ی فرهنگی را داراست و حضور دو دوره ایش در مجلس شورای اسلامی و … ، را در پرونده خود دارد و حرف های زیادی در گستره ی محورهای مطروحه برای شنیدن ، هم شیرین است و هم زمان بر و صد البته سرشار از احتجاج .

_ در جایی در کلیدی ترین سوال هایم از ایشان سوال نمودم که « خدا در دوره خدمتی اتان در کجای کار شما قرار داشته است ؟ » قاطعانه ابراز نمود همه جا.

_ در پاسخ به این پرسش که شما در پاره ای از موارد مخالف انجام امور به سبک « آلیگارشی » هستید و انتساب شایستگان را بر اقوام ترجیح می دهید و این نسخه را نیز برای دیگران تجویز می نمایید ، آیا در صورت انتخاب دوباره اتان در مصدر نمایندگی دیگر بار نسبت به گماردن برادر محترمتان در سطوح اجرایی و مسوولیتی شهرستان اقدام خواهید نمود یا نه ؟

با قاطعیت اعلام نمودند برادر بنده به تایید مسئولان وقت از قبل در آن محل مشغول به خدمت بوده ضمن آنکه از زحمتکشان دوران دفاع مقدس می باشد علاوه بر آنکه از شایستگی لازم هم بهره مند بوده است («« تلویحاً آنهم نه با ” زبان سر ” اظهار داشتند شاید ” بلی ” » ) .

_ پرسیدم به عملکرد 8 ساله اتان در مجلس از « 20 » به خود چند می دهید و این پاسخ را شنیدم که « نمره ام را بایستی مردم اعلام کنند !! » .

_ به جهت مطوّل شدن مباحث ، متن مصاحبه جناب آقای « فرهاد بشیری » در دو بخش منتشر می گردد ، بخش ابتدایی شامل دستاوردهای چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ، توصیه های ایشان به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ؛ وزارت امور خارجه و استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و در بخش دوم انشالله مسائل مربوط به شهرستان پاکدشت اعم از مشکلات ، پروژه ها و … ؛ طرح و درج خواهد شد .

 

 

” رواپرس ” ضمن تبیین این موضوع حیاتی که روند مورد تاییدش حرکت در چارچوب قانون اساسی ، صحیفه نور حضرت امام ( ره ) و منّویات مقام معظم رهبری همچنین انطباق بر خطوط قرمز انقلاب سترگ اسلامی است دیگر بار تاکید می نماید بطور صد در صدی مخالف حرکت چرخشی ، دوّار و … ، بر جهت عقربه های ساعت ( چپ یا راست ) بوده ، مصرّاً و موکدّاً اشعار می دارد نه تنها مسیر حرکتی خود را با عدد 12 تنظیم و عدول از آن را پذیرفتنی نمی داند اظهار می دارد وجود حقیقی و حقوقی افراد ایضاً تفکراتشان تا زمانی برایمان ارزشمند است که اولویت « یک اشان » خدمت به ضُعفا ، دستگیری از ولی نعمتان واقعی این مرز و بوم همچنین پاسداشت از خون بهای شهدای بی ادعا باشد و هزاران البته با  خلق ” قواره های … ” موجبات تحدید حضور «« جمیع »» نخبگان ارزشی و دیگر شایستگان ملتزم به قواعد ارکان نظام مقدّس جمهوری اسلامی را در عرصه های «« تصمیم ساز »» و «« خدمت رسانی صادقانه »»  فراهم نیاورده ؛ بکارگیری « غیر » را صرفاً در راستای استفاده « ابزاری » و انباشت « پیاده نظام » در امتداد اهداف مورد نظر «« تلقّی »» ننمایند .

* ” رواپرس ” صرفاً در راستای وظیفه ذاتی خود نسبت به انتشار مطالب مربوط به جناب آقای ” فرهاد بشیری ” اقدام و هیچگاه خود را در جایگاه نقد ، تایید و یا مردود دانستن مراتب ایرادی ندانسته و پاسخگویی نسبت به موارد اشعاری بعهده ایشان می باشد .

لازم بیادآوریست قسمت هایی از مطالب ایشان علی الخصوص در مورد شهرمان به رسم امانت نزد ما محفوظ و از انتشار آنان استنکاف می ورزیم ” .*

 

بخش اوّل مصاحبه جناب آقای ” فرهاد بشیری ” :

 

 

_ مقدمتاً ضمن عرض خوش آمد به شما هم کلاسی عزیز که وجود شما یادآور سال های دور نو جوانی و جوانی ماست ،ضمن عرض خیر مقدم به آقای تاجیک و تبریک حضور شما در عرصه رسانه و اطلاع رسانی ؛ شهرستان ما سال ها از این وجه اطلاع رسانی صحیح و دقیق به شدت رنج برده و خلاء این حلقه گمشده بسیار جدی است ؛ آقای … ( مدیر مسئول ) از شما هم که شخصیتی موجّه هستید و می دانم ضمن سفر ، بیش از یک دهه است در خصوص مسائل فرامنطقه ای مثل آمریکای لاتین و … ؛ دست به قلم دارید توقع می رود بستر تنویر اذهان عمومی را بدون لحاظ نمودن خطوط فکری افراد و با استفاده از این رسانه که در سطح کشور و پاکدشت فعال است فراهم آورید .

_ بنده به عنوان کسی که مدت 8 سال افتخار داشتم اعتماد وفاداری شهرم را به همراه داشته باشم معتقدم که باید در تمام مقاطع صادقانه ضمن تبیین  عملکردم در آن دوران ، مردم عزیزم را در جریان فعالیت های خویش قرار دهم .

* دستاوردهای انقلاب اسلامی :

_ انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی دستاوردهای ویژه و بسیاری داشته و دارد که البته می پذیرم تا شرایط آرمانی و مطلوب فاصله زیادی داریم ، با توجه به محدودیت زمان و مکان نشست فعلی جا دارد به مهمترین سرفصل های آن بپردازم :

_دستاوردهای علمی :

_ کارهای خوبی در رابطه با توسعه علمی صورت پذیرفته است که اصلی ترین مقایسه می تواند در خصوص میزان با سوادان قبل و بعد از انقلاب اسلامی باشد.

_ با کمترین زمان ممکنه از باب مقایسه وضعیت میزان دانشگاه ها در قبل و بعد از انقلاب با نتایج افتخار آمیزی از این قیاس روبرو می شویم که مجموع دانشجویان ما در قبل از انقلاب 150 هزار نفر و هم اکنون 4/5 میلیون نفر است ، حتی اگر تعدد دانشجویان را نسبت به سرانه جمعیتی کشور محاسبه نماییم نتیجه شگفت انگیز و افتخار آمیز است هم برای ما و هم برای دیگران ، در سفری که به چین داشتم مسئولین آموزش عالی (فناوری) آن کشور « مورد یاد شده » را برگ ویژه ای از افتخارات جمهوری اسلامی می دانستند .

_ در زمینه علمی اتفاق بسیار خوبی که بعد از انقلاب به وقوع پیوسته مربوط می شود به حضور و رشد بیش از 60 درصدی بانوان در تحصیل و امیدوارم این مسیر روند رو به جلو خود را تداوم یابد .

_ دستاوردهای عمرانی :

_ در حوزه عمران اقدامات بسیار قوی صورت پذیرفته که قابل احترام بوده شرایط موجود با شرایط مطلوب فاصله بسیاری دارد .

_ خارج از هرگونه زیاده گویی باید به عرض برسانم برای ما که در استان تهران زندگی می کنیم درک این شرایط بسیار ملموس تر است کافی است نگاهی به شرایط محل سکونتمان داشته باشیم ، بنده در قبل در انقلاب و از آنجا که وجود مراکز آموزشی دولتی بسیار کم بود دوره راهنمایی ام را در محل و در « مدرسه استیجاری » که مالک آن طرف قرار داد آموزش و پرورش وقت بوده درس خوانده ام ( آموزش و پرورش فقط و فقط نسبت به تامین کادر آموزشی اقدام و توانایی احداث مدارس را نداشت ) .

_ در جای جای کشور آموزش و پرورش کارهای خوبی را در شان آموزش و پرورش انجام داده است ، اما نقصان وجود دارد و از آنجا که معتقدم جمهوری اسلامی مخالف هرگونه « ایستایی » است امیدوارم این امور در راستای توجه به مطالبات مردم به نحو احسنت ادامه داشته باشد .

_ موضوع عزت مندی مردم یکی از نکات بسیار جدی انقلاب اسلامی است ، در قبل از انقلاب حتی با ورود یک مامور شهربانی مردم فرار را بر قرار ترجیح داده و از مواجهه با یک فرد دولتی و … ) امتناع می ورزیدند اما به برکت انقلاب اسلامی همه مردم دارای عزت شده اند ، هیچ مسئولی نمی تواند مردم را تحقیر نماید و در صورت وجود مصادیق داّل برتخلف به جهت عدم تایید این رویّه از سوی نظام با متخلف برخورد شده است .

_ یکی از اصلی ترین آسیب ها که انقلاب اسلامی را تهدید می کند آن است که ” ذی ” و ” مشی ” مسئولان و مدیران نظام با مردم در تضاد باشد ، مردم ما به لطف خداوند بسیار بصیر و هوشیار هستند ؛ در هر زمان که آنان متوجه شوند که مسئولی در جهت مخالف مقابل شان در حرکت است از شخص  « گذر » و « مصلحت خویش »  را « فدای نام افراد » نمی کنند .

_ به لطف خداوند و به واسطه انقلاب پر شکوه اسلامی ، به برکت خون شهدا و سکانداری مقام معظم رهبری ، علیرغم تمام ترفندهای دشمنان ، جمهوری اسلامی شرایط خوبی را تجربه و پشت سر می گذارد ؛ با کمال تاسف معتقدم در این شرایط تنها چیزی که آزار دهنده است و آسیبی جدی تلقی می گردد چیزی نیست جز عمیق تر شدن فاصله « ذی » و « مشی » مسئولانی که به ظاهر خود را از جنس مردم می دانند و روند « ذی » و « مشی » آنان چیزی مهمی را به ثبوت نمی رساند .

_ با مطالعه و مرور خاطرات حضرت امام  ( ره ) و با استناد از شنیده هامان از زبان همسر محترمه ایشان در می یابیم « تمام وسایل زندگی ایشان در مسیر شهر نجف در یک چمدان » جای می گرفته است .

_ بنده در سفری که به فرانسه و محله « نوفل و شاتو » داشتم هر چه دقت کردم اثری از زندگی اروپایی چه از « منظر شکل و چه از لحاظ محتوا » آنهم در یک کشور اروپایی با مختصات خاص خودش در «««« زندگی حضرت امام »»»» نیافتم ؛ “” براستی با اینگونه غرق شدن عده ای از مسئولان آیا ما واقعاً مقلّد و مرید امامیم  ؟””

_ حضرت امام ( ره ) با جان و دل بر این جمله خویش که « حفظ نظام از اوجب واجبات است » صحّه گذارد ، قواره زندگی ساده زیستانه « حضرت آقا » که همواره در متن مردم در همه شئونات تاکید دارند چگونه است ؟

_ آن دسته از مسئولان ارشد دولتی و … ، که بخشی از ساعات کاری خود را در « استخر و جکوزی » گذرانده و طبعاً بدین جهت با تاخیر فراوان در محل کار خود که « میز خدمت » است حاضر می شوند چه توجیهی برای عملکرد خود قائل هستند ؟

_ آیا با حضور توام با دو یا …  ساعت تاخیر در « میز خدمتی » که میراث شهداست و استمرار چنین حرکتی معجزه ای در گره گشایی امور محوله مردم توسط «آقایان » صورت می پذیرد ؟

_ جمع خدمتگزاران باید بدانند آنچه به رای اشان ” ارزش و شانیت ” داده است خون شهداست ، ایثارگران _ بزرگان زحمت کشیده و ماحصل زحماتشان در دسترس ماست مدیران باید قدر شناس باشند .

من این روزها توفیق داشتم کتاب خاطرات سردار شهید ” حسن باقری ” را مرور کنم ، سرشار است از ناگفته ها ، انسانی فرهیخته که گویا با رسانه هم آشنا بوده است با آن ویژگی های منحصر فرد در وجوش فرمانده دفاع مقدس هم می شود .

_ ما باید در دهه فجر با ارائه الگوهای ناب و ارزشمند انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نوجوانان و جوانانمان را در یافتن الگوهایی در زمینه های :

1) یک دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی 2) یک دانشجو در تراز انقلاب اسلامی 3) یک بانو در تراز انقلاب اسلامی 4) یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی و … ،مساعدت نماییم ؛ اینجاست که هم رضایت خداوند متعال را کسب و هم در ارائه الگوهای شایسته به تشنگان این راه موفق بوده ایم .

_سال 1359 که بنده در آبادان و خرمشهر توفیق حضور داشتم مشاهده نمودم که چطور همه آحاد ملت اعم از زن و مرد دوشادوش در راه سربلندی اسلام عزیز و این مرز و بوم قدم بر می دارند ؛ ما نباید مسیر را گم نماییم توفیق و سعادت ملت ما در تداوم آن مسیر می گذرد .

_ یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توفِیقاتی است که به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه نظامی بدست آورده ایم ، خاطرم است در ابتدای آن دوران و در سال های اول جنگ زمانی که برای مثال بنده در منطقه عملیاتی بودم ما با اسلحه های « ام یک » شکسته تسلیح شدیم ، با این شکل مبارزه کردیم ، عزیزان زحمت کشیدند ،««« قدرت عزّت می آورد »»» .

_ در حال حاضر موشک های ساخت وطن توسط کارشناسان عزیزمان که معتقدم صرفاً در راستای حالت « تدافعی » ما در مقابل دشمنان کاربرد دارد موجبات ««« اقتدار»»» ما را فراهم می آورد و لاغیر ، چرا ” نباید از گذشته درس بگیریم ” خدا وکیلی « صدام ملعون اگر در گذشته و در آن زمان می دید که برای مثال توانایی آنروزمان با داشته های امروزمان برابر بود به کشور ما حمله می کرد  ؟ » .

_ پر واضح است که ما به هیچ عنوان در راستای توسعه موشک هایمان بدنبال توسعه « ارضی » و … ، نبوده و صرفاً خواهان صلح و روابط صلح آمیز با همسایگان هستیم در حال حاضر عمق استراتژیک ما از خلیج فارس – دریای سرخ و مدیترانه و … ، قابل تعریف است و این را از منظر مباحث فرهنگی و الگو پذیری جهانیان از انقلاب اسلامی عرض می کنم ؛ آیا تمام این موارد دستاورد محسوب نشده و نباید قدردان باشیم .

_ متاسفانه امروز شاهد هستیم عملکرد دستگاه دیپلماسی ما نه تنها با « تراز انقلاب اسلامی » تطابق کامل ندارد که در بسیاری از سفرهایی که بنده و دوستان به خارج از کشور انجام داده اند شاهد بوده ایم که حتی در بعضی موارد نظارت و دقّت عمل کافی بر اعزام کارکنان این وزارتخانه به تعدادی از کشورها مانند اعزام سر کنسول کشور ( … ) صورت نپذیرفته است و قطعاً مخاطبین گرامی تایید می نمایند که اعزام نفرات شایسته از هرحیث نسبت به تبیین نگاه مردم آن کشور به جمهوری و انقلاب اسلامی تاثیر گذار است .

_ ضمن آنکه نمی توانم خوشحالی خود را از بابت مجهز بودن و تسلّط مدیر مسئول این رسانه به زبان اسپانیولی کتمان نمایم ، به عنوان یک برادر کوچک عاجزانه از تمامی نوجوانان و جوانان عزیز کشور و شهرم درخواست می کنم که جدّا در فراگرفیری زبان خارجی بکوشند چرا که معتقدم لازمه انتقال فرهنگ به دیگران در سطح دنیا تجهیز شدن به زبان های خارجی است ؛ امروز حلقه مفقوده ما عدم تسلط به زبان خارجی است .

_ برای نمونه می توان از شهید “بهشتی ” نام برد که در سال 1360 در مصاحبه با خبرنگاران به زبان انگلیسی تکلّم و موجبات تحیّر خبرنگاران خارجی خاصّه خبرنگار اتریشی را فراهم آورده بود .

_ براستی امروز چند درصد از بزرگان به این سلاح ” تسلط ” و به زبان خارجی مجهز هستند ؟ آیا تسلط به زبان عربی هنگام عزیمت به عتبات مخصوصاً در ایام اربعین چقدر می تواند کمک حال زائران و هم وطنان ما در انتقال فرهنگمان باشد ؟

_ هر کجا و هر زمان این شرایط را لحاظ کردیم پیروز میدان بوده ایم و برای نمونه می توان از « حزب الله لبنان » نام برد که منش بزرگ حزب الله که بر آمده از انقلاب اسلامی است حتی مسیحیان را شگفت زده و احترام آنانرا برانگیخته است .

_ این پاسخ پر فروغ حاصل از دیپلماسی انقلاب اسلامی باید توسط دولت مردان و مسوولان ما درک و حفاظت واقعی در جهت حفاظت از آن به عمل آورند.

_ مهمترین اصل جدِّی گرفتن دشمن است ، دشمنان ما بدون برنامه نیستند و راهبردهای برآمده از پژوهشکده های خود را دنبال و برابر آمار موجود حتی برنامه های 100 ساله را در مورد کشورهای هدف تدوین می نمایند .

_ دشمن یک روز از راه نظامی دوران دفاع مقدس را به ما تحمیل کرد با شجاعت مردم روبرو شد ، هر روز به نوعی بدنبال ضربه زدن بود و هست امروز هم در حوزه اقتصادی بدنبال به زانو در آوردن ایران ماست ، ایرانی که محمد رضا پهلوی هنگام ترک آن وعده ” ایرانستان ” شدنش را داده بود ،  این یعنی اینکه دشمن به دنبال تجزیه این کشور بزرگ بود اما با همت و رشادت مردان و زنان این امرز و بوم نقشه اش برایشان خواب نداشت و ضربه مهلکی خورد .

_ حضرت آقا عنایت ویژه ای به سفره مردم دارد ، من در متن مردم زندگی می کنم ، از بی کفایتی بعضی از مسوولان مردم در فشارند .

تنها جایی که دشمن می تواند ما را ساقط کند بحث اقتصادی است ؛ مسوولان قدر فرصت خدمت به مردم را بدانند قطعا فرصت خدمت کوتاه و سریع به تاریخ می پیوندیم .

_ مردم ما علیرغم آنکه زیر فشار اقتصادی هستند ولی سره را از ناسره و خادم واقعی را از غیر آن تشخیص می دهند ، برای مثال در دو رویداد ورزشی سال جاری دو گروه از ورزشکاران یکی به مسابقات جام جهانی مسکو و  دیگری به جام ملتهادر امارات اعزام شد ، در رویداد ورزشی مسکو علیرغم کسب نتیجه گیری مثبت و به جهت زحمات بی شائبه عزیزان مردم قدردان و راضی بودند و این مهم در رویداد ورزشی امارات به وقوع نپیوست ، چرا که نه نتیجه فنی بدنبال داشت و نه در بعد اخلاقی موفق بودیم .

_ مسوولان باید هم و غم خود را در راه خدمت به مردم بکار برده و در راه تقلیل مشکلاتشان بکوشند .

وزن ایران اسلامی به لطف امامین انقلاب چنان بالاست که دشمنان جرات نمی کنند دست از پا خطا کنند .

_ مردم ژاپن و آلمان هنوز از فاتحین جنگ به شدت می ترسند ، آنان از « قدرت » بدشان نمی آید اما ترسو هستند ما باید قدرتمند عاقل باشیم ، مجموعه فرهنگی ما 7000 سال قدمت دارد ، واقعاً آیا عملکرد وزارت و فرهنگ ارشاد ما در تراز انقلاب اسلامی است ، در حوزه فرهنگ جزیره ای عمل می کنیم و تطابقی با تراز مورد اشاره ندارد .

_ آقای رییس جمهور شما فارغ التحصیل حوزه علمیه هستی چرا با زبانی که در شان مردم نیست با آنان سخن می گویید ؟

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلانی تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان بوده است و آن چیزی است که امام بر آن تاکید داشتند و مقام معظم رهبری حضرت آقا نیز بر آن تاکید و اصرار دارند ، مردم سالاری را جزو ارکان نظام می دانند و مردم سالاری نیز چیزی نیست جز احترام به رای مردم ، در سلسله انتخابات ریاست جمهوری ، خبرگان ، مجلس و … ، حرف اول را انتخاب مردم می زند و اینها سمبل پیشرفت و توسعه کشور است .

_ مردم باید در انتخابها ارزش و قدر رای خود را بدانند و آنرا با هیچ چیز معاوضه نکنند ؛ آینده بچه های ما و فردای بهتر ما در گرو تکیه بر ارزشهاست و از طرفی من منتخب هم دوران نمایندگی را فرصت خدمت به مردم تلقی کنم نه مانند بنی صدر که خدا می داند در دوران صدارت مقارن با دفاع مقدس خود چه اجحاف هایی که در حق مردم و کشور نکرد و خیانت هایش هفتاد من مثنوی است ؛ در دوران دفاع مقدس راه خود را از مردم ، انقلاب و … جدا و چه عاقبتی را تجربه نمود ؛ مردم باید فرق بین دوغ و دوشاب را بدانند .

_ خط قرمز ما فتنه است و در این خصوص ذره ای با کسی مماشات نداریم .

_ نماینده ای که رای می گیرد باید نسبت به مردم پاسخگوی عملکرد و نحوه زندگی اش به آنان باشد ، در کشور ایتالیا با ایجاد بانک الکترونیک حتی جابجایی 500 دلار با حساب و کتاب صورت می گیرد ، آقایان بایستی در تمام موارد به مردم پاسخگو می باشند ،  اختلاف دارایی ( … ) میلیاردی یک فرد قبل و بعد از نمایندگی مجلس چگونه قابل هضم و توجیه است  ؟ مردم و رسانه ها باید بر این موارد حساس و آنها را دنبال کنند .

_ مگر حقوق ماهانه یک مقام مسوول دولتی اعم از استاندار و … ، چه میزان است که دارایی های آنچنانی را توجیه نماید ؟ در این زمینه مطالب من کلّی است و افکار عمومی و رسانه ها می توانند با اندکی توجه و حساسیت بدانها رسیده و آنها را دنبال نمایند.

انتخابات یکی از اصلی ترین ابزارهای تعیین سرنوشت یک ملّت است و پاسخگو بودن نسبت به مردم از اهمّ وظایف .

_ استانی شدن انتخابات مطلب بسیار مهم و دارای ظرافت های خاص خودش است ، در وهله اول باید با دقت بسیار ویژه به این نکته بپردازیم که این مطلب اولین بار توسط چه شخص و اشخاصی طرح و ارائه کنندگان چه هدف یا اهدافی را در این زمینه دنبال می کرده و می کنند .

آن کسانی که احساس می کنند چون علاوه بر آنکه شاخص هستند دارای تریبون خاص – جایگاه و قدرت ویژه سیاسی می باشند بدنبال آن هستند که با اتکا به موارد یاد شده و تموّل مالی بالا بتوانند ضمن حذف رقبا شرایط حضور مادام العمر خود را در جایگاه مجلس تثبیت نمایند.

_ بنده برای ورود به انتخابات سال بعد ، هم از جنبه مجلسی و هم از لحاظ جسمی خود را آماده می دانم و پتانسیل موجودم نیز انگیزه ام را برای این حضور تشدید اما قائل به تکلیفم و با توصیه دوستان تردیدی در این امر نداشته و خود را ” پادوی “مردم دانسته و به رعیّت زاده بودنم افتخار می کنم  .

_ بنده به میزان صد در صدی مخالف استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی هستم و آنرا مخلّ حضور نخبگان طبقات پایین و متوسط در این از انتخابات تلّقی می نمایم ، امّا به جهت دارا بودن سابقه دو دوره ای حضورم در مجلس همچنین فعالیت های مستمر استانی ام آماده ی رقابت در آن شرایط نیز هستم .

_ استانی شدن انتخاباتی را به نفع مردم نمی دانم و متاسفانه بعضی بدنبال آن هستند با تثبیت آن شرایط « احزاب سیاسی » را به مردم بقبولانند و آنرا به مثابه ی نوشاندن دارو به قیمت ممکن به بیمار ارزیابی می کنم .

_ استنباطم این است که این طرح مروّج « شارلاتانیسم » است و نقش و حضور مردم را در مسائل کشور کمرنگ می کند و یک کلام آنکه دوستان تایید کنند که « مردم کجای این طرح قرار دارند ؟ »

_ طبیعی است گذار از میانسالگی و داشتن سقف سنی بالا مانع نشاط در اجرای امور توسط نمایندگان محترم می باشد و تبعات عدم وجود این نشاط به افراد بر نمی گردد و دامنگیر مردم عزیز خواهد شد گفتنی است ؛ بطور متوسط یک استاندار باید 14 ساعت در روز فعالیت کاری مستمر داشته باشد .

( پایان بخش اوّل ) .

لازم بیاد آوری است متن این مصاحبه در صفحات کشوری ، پاکدشت و کانال تلگرامی قابل مطالعه و … ؛ می باشد .

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *