دوشنبه 04 تیر 1403 - Monday 24 June 2024

توقف کمک‌رسانی برنامه جهانی غذا به نوار غزه

توقف کمک‌رسانی برنامه جهانی غذا به نوار غزه

 مدیر برنامه جهانی غذا ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در نوار غزه اعلام کرد که فعالیت و کمک های این نهاد بین المللی در این منطقه از طریق اسکله شناور آمریکایی، متوقف شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سندی مک کین» مدیر برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس اعلام کرد که این سازمان کمک‌های انسانی خود به نوار غزه را از طریق اسکله شناور آمریکایی متوقف کرده است.

وی تاکید کرد: در برهه کنونی کار خود را به طور موقت متوقف کردیم، دو انبار ما در غزه بمباران شدند و یکی از کارمندان هم زخمی شد.بعد از این حادثه، نگران سلامتی کارکنان خود هستم. قبل از اینکه کار خود را از سر بگیریم باید مطمئن شویم که در شرایط و مکانی امن فعالیت می‌کنیم.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد که فعالیت برنامه جهانی غذا در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد و با تمام توان در شمال و جنوب این سرزمین ها فعالیت می‌کنند.

مک کین افزود: برقراری آتش‌بس ضروری است، ما به توقف جنگ نیاز داریم تا برنامه جهانی غذا و دیگر موسسات بتوانند به طور گسترده به نوار غزه کمک‌رسانی کنند.

اخیرا«مارتین گریفیث» معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در جنوب نوار غزه و شهادت بیش از ۲۰۰ شهروند فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر دیگر در آن تاکید کرد که عذاب دسته‌جمعی در این منطقه همین الان باید پایان یابد.

این مقام سازمان ملل افزود: زمانی که پیکرهای (شهدا و زخمی های فلسطینی) را بر روی زمین می‌بینیم، به یاد می‌آوریم که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد و زمانی که بیماران آغشته به خون را بر روی زمین در بیمارستان‌ها می بینیم که درحال درمان هستند، به یاد می‌آوریم که مراقبت‌های بهداشتی در نوار غزه به یک تار مو بند است.

گریفیث تاکید کرد: محافظت از غیرنظامیان امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، آمریکا به بهانه ارسال کمک های انسانی این اسکله شناور را در ساحل نوار غزه احداث کرد، در حالی که محافل فلسطینی معتقدند این اسکله را واشنگتن با هدف ارسال کمک به رژیم صهیونیستی راه اندازی کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *