دوشنبه 04 تیر 1403 - Monday 24 June 2024

فرانسه؛ عامل جدید اختلاف میان مقام‌های صهیونیست

فرانسه؛ عامل جدید اختلاف میان مقام‌های صهیونیست

مقام‌های رژیم صهیونیستی که این روزها بر سر هر مسئله‌ای دچار اختلاف می‌شوند، این بار بر سر مشارکت فرانسه در تلاش برای آرام کردن جبهه نبرد با حزب‌الله لبنان به اختلاف خورده‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه پنج‌شنبه در حاشیه نشست سران گروه هفت در ایتالیا به خبرنگاران گفت که با آمریکا و (رژیم) اسرائیل برای پیشبرد نقشه راه پاریس در مورد کاهش تنش میان لبنان و صهیونیست‌ها به توافق رسیده است.

امانوئل مکرون تصریح کرد: ما با آمریکا درباره اصول گروه تماس سه‌جانبه متشکل از فرانسه، (رژیم) اسرائیل و ایالات متحده برای پیشبرد نقشه راهی که پیشنهاد کرده‌ایم، به توافق رسیدیم و با مقام‌های لبنانی نیز همین کار را خواهیم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در پی این اظهارات، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که فرانسه در کمیته تنظیم کننده وضعیت امنیتی در مرزهای شمالی باشد، ما در آن مشارکت نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اسرائیل به فرانسه در زمینه گفت‌وگوها درباره الزامات امنیتی در شمال نقشی نخواهد داد.

این اظهارات گالانت اعتراض وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و در این باره اعلام کرد: اظهارات گالانت که در آن به فرانسه تاخت، نادرست و در جای نامناسبی بیان شده است.

گالانت نیز از این بیانیه خشمگین شد و در واکنش گفت: بهتر است طرف‌هایی که به نام وزارت امور خارجه بیانیه صادر می‌کنند، به صورت عللنی صحبت بکنند.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند: اتفاق ها اخیر میان فرانسه و (رژیم) اسرائیل منجر به یک تنش و اختلاف میان برخی طرف‌های تشکیل دهنده کابینه و حزب «لیکود» به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شده است.

به نوشته رویترز، آمریکا و فرانسه در ماه‌های اخیر برای کاهش تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی همکاری کرده‌اند و پاریس پیشنهادهای مکتوبی با هدف جلوگیری از وخامت اوضاع میان لبنان و رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز چهارشنبه اعلام کرد که در تماس تلفنی با گالانت نسبت به تنش‌ها در مرز با لبنان ابراز نگرانی کرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه با تاکید بر خطر تشدید تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی در ادامه درگیری با حزب‌الله لبنان، گفت: وضعیت در حال رسیدن به سطوح هشدار دهنده و بهترین راه برای حل آن دستیابی به توافق است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *