سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

رییس دفتر یونیسف: ایران در پیشگیری از اعتیاد پیشرو است

رییس دفتر یونیسف: ایران در پیشگیری از اعتیاد پیشرو است

رییس دفتر یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در ایران گفت: ایران نه تنها در پیشگیری از اعتیاد بلکه در درمان و بازتوانی معتادان نیز پیشرو است.

به گزارش ایرنا، رابین ناندی روز سه شنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران خراسان رضوی در مشهد افزود: خوشحال هستیم که توجه ایران در مبارزه با اعتیاد بر روی کودکان و نوجوانان و به خصوص در طرح افتتاح شده امروز، بر دختران است.

وی با بیان این که رویکردهای شناختی و رفتاری می‌تواند به توانمندسازی و تقویت تاب آوری و مهارت های مقابله‌ای نوجوانان و جوانان آسیب پذیر کمک کند افزود: اگر این خدمات به خوبی ارائه شود می‌تواند کیفیت و اثربخشی رویکردهای پیشگیری درمان و مراقبت از مواد مخدر را افزایش دهد.

رییس دفتر یونیسف در ایران گفت: صندوق کودکان ملل متحد در سالهای گذشته حمایت و اقدامات مختلفی با هدف تدوین و اجرای برنامه‌های خانواده و مدرسه محور برای پیشگیری از اعتیاد ارائه کرده است.

ناندی با اشاره به افتتاح دومین مرکز سلامت و توانمندسازی دختران کشور در مشهد گفت: برای گسترش این مراکز در ایران آمادگی داریم.

حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی حضور دارند و خراسان رضوی دومین استان در کشور است که مرکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان در آن راه اندازی می‌شود و جمعیت هدف این مرکز دختران در معرض آسیب مواد مخدر هستند.

این دختران نوجوان از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی و تیمهای سیار خود مرکز، به این مرکز هدایت می شوند و در صورت نیاز به حمایت به دستگاههای حمایتی هم معرفی می‌شوند.

در این مرکز همچنین خدمات مشاوره پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارتهای زندگی، آموزش قدرت حل مساله و آموزش نه گفتن به دختران نوجوان آموزش داده می شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *