شنبه 07 مهر 1403 - Saturday 28 September 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / اردوی جهادی پزشکان در مسیر خادمیاری رضوی استان لرستان

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) /   اردوی جهادی پزشکان در مسیر خادمیاری رضوی استان لرستان

دبیر کانون سلامت کانون‌های خدمت رضوی خبر داد: با حضور بیش از 50 متخصص، پزشک و کارشناس کادر درمان در دهستان‌های کم برخوردار استان لرستان و برپایی بیمارستان صحرایی، سلامتی ساکنین دهستان‌های منطقه عمومی میانکوه ارزیابی شد.

به گزارش آستان نیوز از لرستان؛ به همت کانون سلامت خدمت رضوی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اردوی جهادی کانون سلامت به مناسبت یادواره بزرگداشت شهدای حاج عمران و سالروز میلاد امام رئوف در منطقه عمومی میانکوه با مرکزیت روستای قلعه نصیر برگزار شد.
بختیار دبیر کانون سلامت کانون‌های خدمت رضوی در این رابطه بیان کرد: در این اردوی جهادی خادمیاران رضوی خدماتی از قبیل ویزیت رایگان توسط متخصصین داخلی، بیماری‌های اطفال، زنان و زایمان و ناباروری و روانشناسی، پایش سلامتی به ساکنین این مناطق ارائه دادند.
وی با بیان اینکه به منظور پایش دقیق سلامت افراد، غربالگری فشار خون، قند خون و بینایی سنجی تمامی ساکنین نیز انجام شد گفت: حدود 50 نفر کادر درمان اعم از پزشکان متخصص داخلی، چشم پزشکی و اپتیومتری، زنان و زایمان، مشاوره‌های مامایی، بهداشتی و پزشکان عمومی، پزشک اطفال، پزشک داخلی و پزشک متخصص درد و طب سنتی، روانشناسی، کارشناسان تغذیه، بهداشت، دهان و دندان و کارشناسان مبارزه با بیماری‌های بهداشت در بیمارستان صحرایی حضور مستمر و فعال داشتند و با رصد سلامت افراد به ویژه افراد آسیب‌پذیر نظیر زنان باردار، سالمندان و همچنین کودکان دارای بیماری‌های خاص، دستورالعمل‌های ویژه‌ای را ارائه کردند.
بختیار اضافه کرد: همچنین تجویز و توزیع داروی رایگان برای بیش از 1000 نفر در منطقه عشایری انجام شد که شامل تمامی مراجعه کنندگان بود.
وی خاطر نشان کرد: پس از بینایی سنجی افراد، به نیت 12 معصوم جهت 12 نفر، عینک به همراه تمامی اقلام مربوطه تامین هزینه شد و پس از تهیه به این عزیزان اهدا می‌شود.
وی با بیان اینکه با حضور اورژانس فوریت‌های پزشکی، سایر اقدامات تکمیلی درمانی انجام شد ادامه داد: دو مورد از خدمات ارزنده‌ای که به صورت رایگان ارائه شد شامل فشار خون و سنجش قند خون افراد است تا از تهدید این دو بیماری جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *