شنبه 30 تیر 1403 - Saturday 20 July 2024

نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا: ناتو به‌دنبال جنگ‌افروزی است، نه ترویج صلح

نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا: ناتو به‌دنبال جنگ‌افروزی است، نه ترویج صلح

همزمان با آغاز اجلاس سران ناتو در آمریکا، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در بیانیه‌ای گفت ناتو یک اتحاد نظامی است که به‌جای حفظ صلح، به‌دنبال جنگ‌افروزی است.

به گزارش ایسنا، «رابرت اف کندی جونیور» نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز گفت اولویت اصلی ائتلاف ناتو نه حفظ صلح، بلکه جنگ‌افروزی است.

در حالی که اجلاس سه‌روزه سران ناتو از امروز در واشنگتن آغاز شده، کندی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«این هفته اجلاس ناتو در واشنگتن برگزار می‌شود و جهان شاهد منظره غم‌انگیز یک امپراتوری غربی است که در مسیر زوال و رو به فاجعه است. لشکر مطبوعاتی واشنگتن نگران مسیر این اجلاس است و حق هم دارد، چون اولویت اصلی ناتو در حال حاضر جنگ‌افروزی است، نه حفظ صلح.»

او که برادرزاده «جان اف کندی» رئیس‌جمهور اسبق آمریکاست، گفت الگوی رفتاری ناتو در هنگام تشدید تنش‌ها درست مانند دخالت ایالات متحده در جنگ ویتنام است. به گفته کندی، همان‌گونه که آمریکا در جنگ ویتنام مداخله کرد، ناتو هم اکنون با عملیات‌های سازمان سیا و مشاوران خود در اوکراین مداخله می‌کند.

او که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به‌عنوان یک چهره مشترک نامزد شده، با بیان اینکه ناتو در دوران ریاست‌جمهوری او ماهیت بسیار متفاوتی خواهد داشت، نوشت: «قتل‌عام را متوقف کنید. به حکومت جنگ خاتمه دهید. دیگر دلار را برای کشتار خرج نکنید.»

کندی پیش‌تر نیز در ماه مه گفته بود جنگ اوکراین با کمک‌های تسلیحاتی غرب و حمایت مستشاران نظامی ناتو از کی‌یف، به‌سوی یک وضعیت فاجعه‌آمیز پیش می‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *