سه شنبه 09 مرداد 1403 - Tuesday 30 July 2024

نیویورک تایمز: ژنرال‌های اسرائیلی معتقدند ارتش برای جنگ با لبنان آماده نیست

نیویورک تایمز: ژنرال‌های اسرائیلی معتقدند ارتش برای جنگ با لبنان آماده نیست

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز وضعیت ارتش اشغالگر و دلایلی را که مانع از گسترش جنگ با لبنان می‌شود را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» فاش کرد که ژنرال‌های صهیونیست به طور پنهانی معتقدند که نیروهای ارتش این رژیم در شرایط ایده آل برای جنگ با لبنان نیستند.

این روزنامه روز دوشنبه توضیح داد که برخی از مهمات و قطعات یدکی شروع به تمام شدن کرده است، در حالی که تعداد کمتری از سربازان ذخیره انجام وظیفه خود را شروع کرده‌اند.

این روزنامه از اظهارات مقامات اشغالگر در خصوص گسترش جنگ با لبنان با توجه به این مشکلات در صفوف ارتش این رژیم انتقاد کرد.

این روزنامه افزود که دولت برای بازگرداندن ده‌ها هزار صهیونیست که از اکتبر گذشته منطقه مرزی با لبنان را ترک کرده‌اند، نیاز به بهانه‌ای دارد و افزود که وقوع یک جنگ بزرگتر با حزب‌الله در نهایت ممکن است «این بهانه» را فراهم کند.

این روزنامه اشاره کرد که از این طریق، دولت اشغالگر ممکن است بتواند به مردمش بگوید که حزب‌الله را از مرز دور کرده است حتی اگر تحلیلگران تردید داشته باشند که چنین نتیجه‌ای ممکن است.

در این زمینه، روی شارون، تحلیلگر امور نظامی کانال عبری «کان» گفت که تهدیدهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش علیه لبنان «هیچ اهمیتی ندارد».

وی با ابراز گلایه از تهدیدهای توخالی که ماه‌ها است مقامات اشغالگر مطرح ‌می‌کنند، افزود که این تهدیدات اسرائیل کارساز نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *