شنبه 27 مرداد 1403 - Saturday 17 August 2024

آلمان هم به مرکز فرماندهی سازمان ملل در مرز نظامی دو کره پیوست

آلمان هم به مرکز فرماندهی سازمان ملل در مرز نظامی دو کره پیوست

آلمان به مرکز فرماندهی سازمان ملل تحت رهبری آمریکا در مرزهای نظامی دو کره پیوست تا یکی از ۱۸ کشوری باشد که در صورت وقوع جنگ از کره جنوبی دفاع می‌کند.

به گزارش ایسنا، آلمان با پیوستن به فرماندهی سازمان ملل در کره جنوبی هجدهمین کشوری شد که به گروهی که وظیفه‌ آن محافظت از مرزهای نظامی میان دو کره است و در آن توافق نانوشته متارکه جنگ برقرار است، کمک می‌کند. آلمان اکنون متعهد است که در صورت وقوع جنگ میان دو کره از سئول دفاع کند.

بنابر گزارش رویترز، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در مراسمی در مقر اصلی ارتش آمریکا در پیونگ تاک در جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی گفت، این اقدام نشان دهنده این باور قوی برلین است که امنیت اروپا با امنیت در منطقه هند و اقیانوس آرام (ایندو پاسیفیک) مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: من بر این باورم که به‌ویژه در چنین شرایطی، زمانی که جهان توسط بحران‌ها و جنگ‌ها شکل می‌گیرد، ما باید وحدت نشان دهیم، باید محکم در برابر کسانی که می‌خواهند صلح و ثبات را تضعیف کنند، در برابر کسانی که به نظم مشترک ما حمله می‌کنند، بایستیم.

این آخرین اقدام ایالات متحده و شرکای آن برای گسترش ائتلاف‌ها و مشارکت‌ها به شمار می‌آید که بنابر ادای خود، تلاش می‌کند فرماندهی ۷۴ ساله در مرز نظامی دو کره را به «منبعی از امنیت منطقه‌ای گسترده‌تر» تبدیل کند.

بسیاری از اعضای فرماندهی سازمان ملل، از جمله استرالیا، انگلیس، ترکیه و ایالات متحده در طول جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳، به کره جنوبی سرباز فرستادند یا کمک پزشکی کردند.

فرماندهی سازمان ملل که در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد، موظف شد تا صلح را بازگرداند و آتش‌بس را اجرا کند و به‌طور همزمان، به‌عنوان کانال ارتباطی با کره شمالی عمل کند.

این مرکز توسط فرماندهی ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی هدایت می‌شود.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *