شنبه 14 مهر 1403 - Saturday 05 October 2024

موج خروج اتباع کشورهای شرق آسیا از لبنان

موج خروج اتباع کشورهای شرق آسیا از لبنان

 ادامه جنایات رژیم صهیونیستی که دامنه آن اکنون از غزه به لبنان کشیده شده و این رژیم نشان داده که پایبند هیچ یک از قوانین بین الملل نیست، منجر شده تا کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین اقدام به خروج اتباع خود از لبنان کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که امروز ۹۶ تن از اتباع کره‌ای به دنبال وخیم تر شدن وضعیت در لبنان، توسط یک فروند هواپیمای نظامی ترابری از این کشور خارج شدند.

بر اساس این گزارش، «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جهوبی چهارشنبه گذشته دستور اعزام فوری هواپیماهای ترابری نظامی را برای بازگرداندن اتباع این کشور از لبنان صادر کرد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: سئول وضعیت در لبنان و خاورمیانه را از نزدیک دنبال خواهد کرد تا از امنیت اتباع خود اطمینان یابد.

ژاپن

تارنمای نشریه «ژاپن تایمز» نیز نوشت: توکیو به دنبال شدت گرفتن درگیری بین [رژیم] اسرائیل و حزب الله لبنان، ۱۶ نفر ازجمله چهار شهروند فرانسوی را روز گذشته (جمعه به وقت محلی) توسط یک فروند هواپیمای ترابری نظامی «سی -۲» (C-۲) از لبنان به اردن منتقل کرد.

چین

تارنمای خبری این نشریه ژاپنی اضافه کرد: همچنین بر اساس اعلام مقام های سفارت چین در قبرس، ۸۰ شهروند چینی با یک فروند کشتی روز دوشنبه گذشته با ترک لبنان، پس از گذشت ۱۳ ساعت، روز سه شنبه گذشته به بندر «لیماسول» (Limassol) قبرس رسید.

ژاپن تایمز افزود: خروج اتباع کشورهای خارجی از لبنان به قبرس با شدت گرفتن تنش ها در خاورمیانه آغاز شد و هم اکنون قبرس خود را برای پذیرش هرچه بیشتر اتباع دیگر کشورها از لبنان آماده می کند.

به گزارش ایرنا این درحالی است که استرالیا نیز اقدام به تخلیه اتباع پرشمار خود در لبنان کرده است و انتظار می رود طی امروز حدود ۵۰۰ نفر از اتباع این کشور باتوجه به باز بودن فرودگاه بیروت خاک لبنان را به مقصد قبرس ترک کنند.

دولت استرالیا به اشاره به وخیم ترشدن وضعیت لبنان در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی، به اتباع خود هشدار داده است که خاک این کشور را در اولین فرصت ممکن ترک کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *