سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - Tuesday 30 April 2024

دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری کرونا شدند

دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری کرونا شدند

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرایی شدن طرح غربالگری دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه تا پایان بحران کرونا خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی صباغ‌گل با اعلام این خبر افزود: به جهت نگرانی عموم دانشجویان به‌ویژه خوابگاهی‌ها، طرح غربالگری دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عید سعید غدیرخم به مرحله اجرا در آمده و تا پایان بحران کرونا ادامه می‌یابد و اگر هم نیاز بود اجرای این طرح دائمی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و به‌‎منظور شناسایی اولیه بیماران مشکوک به ویروس کرونا و نیز جهت افزایش اطمینان دانشجویان از سلامت خود، یک پزشک عمومی از ابتدای این هفته در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر شده است و دانشجویان در هر ویزیت غربالگری از نظر ویروس کووید ۱۹، تب‌سنجی، پالس‌اکسیمتری، اخذ شرح حال و وضعیت عمومی مورد بررسی قرار می گیرند.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از اقدامات حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل پرونده سلامت دانشجویان بوده، خاطرنشان کرد: با حضور پزشک عمومی در خوابگاه‌های دانشجویی به مشکلات مختلف دانشجویان در تمامی حوزه‌ها از جمله کرونا رسیدگی شده و این افراد مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وی گفت: ضمن اینکه در این پرونده تاریخچه دانشجو در خصوص سایر بیماری‌ها مثل دیابت، تشنج، اضطراب و استرس، مصرف دارو، ثبت علایم حیاتی، اندازه‌گیری BMI و غیره ثبت می‌شود.

صباغ‌گل تاکید کرد: عمده مشکلات دانشجویان در مباحثی همچون دیابت، قندخون، فشارخون، سلامت روان، اضطراب و استرس و غیره بوده که در تلاش هستیم با حضور پزشکان در خوابگاه‌ها این مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات جهت پیشگیری از شیوع و شناسایی احتمالی ناقلان صورت می‌گیرد تا در صورت نیاز به بررسی‌های بیشتر، دانشجویان جهت آزمایش و اقدامات بعدی که به‌صورت رایگان انجام می شود به مراکز درمانی ارجاع ‌شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *