جمعه 08 تیر 1403 - Friday 28 June 2024

یک ایران مهمان سفره ولایت/ کیلومترها پذیرایی از عشاق علی (ع) / جشن 10 کیلومتری در پایتخت

یک ایران مهمان سفره ولایت/ کیلومترها پذیرایی از عشاق علی (ع) / جشن 10 کیلومتری در پایتخت

امسال در دهه ولایت و امامت در فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیرخم، جشن کیلومتری مهمونی غدیر در موکب‌های فرهنگی- مذهبی توسط ستادهای مردمی در ۲۹ استان و ۳۱۹ شهر کشور برگزار شده است.

همزمان با فرا رسیدن هجدهم ذی الحجه، عیدالاکبر و عید ولایت و امامت مردم استان های سراسر کشور با برپایی جشن این عید بزرگ شیعیان را گرامی داشتند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم ایران اسلامی همزمان با دیگر مردم جهان تشیع عید سعید غدیر، بزرگترین عید شیعیان و عید ولایت و امامت را با حضور در هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین بقاع متبرکه جشن گرفتند.

توزیع غذای نذری، اطعام نیازمندان، تهیه و تقسیم بسته‌های معیشتی، برگزاری جشن‌های کیلومتری خودجوش مردمی، آذین بندی شهر، جشن تلبس طلاب مدارس علمیه، بازسازی واقعه غدیر، اجرای رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه، برگزاری کاروان پیاده روی بزرگ «غدیر تا ظهور» و مولودی‌خوانی بخش‌هایی از برنامه‌های پیش بینی شده در سراسر کشور است.

امسال در دهه ولایت و امامت در فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیرخم، جشن کیلومتری مهمونی غدیر در موکب‌های فرهنگی- مذهبی توسط ستادهای مردمی در ۲۹ استان و ۳۱۹ شهر کشور برگزار شده است.

بنابر آمار موجود، از تاریخ ۲۸ خرداد تا پنجم تیرماه در موکب‌های استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، همدان، اصفهان، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، کردستان، قزوین، مرکزی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، زنجان و لرستان جشن کیلومتری غدیر برپا شده است.

بنا بر این آمار، طی این ایام تاکنون ۴۸۸ کیلومتر مهمونی غدیر در سراسر کشور برپا و ۱۷ هزار دیگ غذای نذری بارگذاری و توزیع شده است.

پیاده روی خانوادگی عید بزرگ غدیر خم در تبریز

پیاده روی خانوادگی عید بزرگ غدیر خم در تبریز شروع شده است.

مهمانی «غدیر» در خرم آباد

امروز هم‌زمان با عید غدیر، مهمانی بزرگ و سه‌کیلومتری غدیر در شهر خرم‌آباد برگزار شد.

اطعام غدیریه در سمنان

اطعام غدیری و کمک به نیازمندان با نذرهای ۱۱۰ دیگی در اکثر شهرهای استان سمنان با کمک مردم و بدون حضور نهادهای حاکمیتی از نکات بارز این جشن‌ها بود که نشان از عشق مردم استان سمنان به مولا علی (ع) دارد. اطعامی که از سوی بزرگان دین، در عید غدیر بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

استان سمنان امروز میزبان خیل عاشقان بود، مردمی ولایتمدار که به عشق مولایشان به خیابان‌ها آمده بودند. علیرغم اینکه ساعات برگزاری مراسم در شهرهایی مانند سمنان، دامغان و شاهرود اعلام شده بود اما از ساعاتی قبل مردم در مسیرهای از پیش تعیین شده، حاضر شدند آن هم خیلی زودتر از اینکه موکب ها حتی آمادگی پذیرایی از مردم را داشته باشند و این نشان از علاقه شأن به مولای متقیان (ع) دارد.

پذیرایی موکب ها در شادپیمایی غدیر تا ظهور در قم

موکب‌های و ایستگاه‌های صلواتی مختلفی در مسیر کاروان شادپیمایی غدیر تا ظهور از زائران پذیرایی می‌کنند.

جشن مردمی و خیابانی غدیر در بجنورد

دبیر جبهه مردمی فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی گفت: جشن مردمی و خیابانی غدیر در بجنورد از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در حال برگزاری است.

نشر خوبی‎ها به وقت غدیر

جشن میهمانی بزرگ عید غدیر در لرستان، برای دومین سال متوالی، امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه، از ساعت چهار عصر تا ۲۲ شب، با حضور مواکب، هیئت‌ها، کانون‌ها، مؤسسات خیریه و نیکوکاری، جامعه قرآنی، ستایشگران اهل‌بیت (ع)، اصناف و بازاریان، مجموعه‌های فرهنگی و هنری، گروه‌های جهادی، تیم‌های ورزشی، اقشار بسیج، گروه‌های مردمی و خانوادگی، در بلوار شورا، مزین شده به نام شهید «سید نورخدا موسوی» آغاز شده است.

راه اندازی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی

مسلم رضایی دبیر ستاد مردمی میهمانی عید غدیر خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مهمانی بزرگ غدیر در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: سال گذشته برای اولین‌بار مهمانی عید غدیر به مسافت تقریبی سه کیلومتر در استان لرستان برگزار شد.

وی عنوان کرد: این مهمانی غدیر باهمت مجموعه‌های مختلف، گروه‌های جهادی، هیئت‌ها، کانون‌ها، پایگاه‌های بسیج و عموم مردم در بلوار شورا برگزار شد.

پذیرایی از ۱۱ هزار نفر در پارک ملت مشهد

۱۱ هزار نفر در روز عید غدیر خم در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در پارک ملت مشهد پذیرایی شدند.

استقبال بی نظیر مردم ایلام از جشن خیابانی غدیر با وجود گرمای هوا

فیلمی از استقبال بی نظیر مردم ایلام از جشن خیابانی غدیر با وجود گرمای هوا مشاهده می‌کنید.

«مهمونی بزرگ غدیر در قزوین»

«مهمونی بزرگ غدیر» در شهر قزوین با حضور گسترده مردم از دقایقی پیش در خیابان شهدای قزوین آغاز شد.

این جشن از ساعت ۱۷ آغاز شده و تا ساعت ۲۲ با حضور بیش از ۷۰ موکب ادامه خواهد داشت.

برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله سرود و مداحی و پذیرایی از مردم از مهمترین برنامه‌های «مهمونی بزرگ غدیر» در شهر قزوین است.

اطعام مردمی در کرمانشاه در روز عید غدیر

در روز عید غدیر خم ۱۱۰ هزار پرس غذا به نیت امیر المومنین علی (ع) در کرمانشاه پخته و بین مردم توزیع شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *