سه شنبه 09 مرداد 1403 - Tuesday 30 July 2024

اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا برگزیدگان خود را شناخت

اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا برگزیدگان خود را شناخت

اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با همکاری بنیاد تعالی اجتماعی زندگی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش وزارت علوم، در این رقابت که با دریافت طرح‌های ۳۵۰ گروه در فراخوان عمومی آغاز شده و پس از پایش و ارزیابی در مراحل مختلف، ایده‌های ۳۰ گروه به مرحله پایانی راه پیدا کرد، با ارائه ۱۲ گروه منتخب در حضور هیأت داوران پایان یافت.

هیات داوران این رویداد نیز پس از بررسی ارائه گروه‌های منتخب در نهایت ۳ گروه را به عنوان گروه‌های اول تا سوم انتخاب و ۲ گروه را شایسته تقدیر دانست.

بر این اساس گروه اول فرتاک با عنوان طرح بازیافت در مسیر نهال‌کاری و نام اعضا سارو حسین پناهی، نیما صیدی، المیرا صیدی و سمیه فرنودی از استان کردستان، گروه دوم علم و فرهنگ با نام اعضا: عمران بلوچ سرجو و سینا مرزبان از استان سیستان و بلوچستان و گروه سوم رسانا با عنوان طرح از انبار ضایعات الکترونیک تا اشتغال زایی برای جوانان کم برخوردار و نام اعضا الهام یوسفیان، علی کمانی علی اکبر رضازاده و حمید باب از استان تهران و گروه شایسته تقدیر: دُنَک با عنوان طرح برنامه پرداخت دوست دار طبیعت و نام اعضا الناز ایمانی، محمدمهدی ثابت حاجیوندی، زهرا اسدپور از استان فارس، شیراز همچنین گروه شایسته تقدیر گروه جهادی والعصر با عنوان طرح قهرمان من با نام اعضا: امیرحسین راحمی، ملیحه حسین خانی و فاطمه حمیدیان از استان تهران معرفی و تجلیل شدند.

در این رویداد دو روزه، برنامه‌هایی همچون ۳ کارگاه آموزشی، ۳ سخنرانی الهام‌بخش و مشاوره و منتورینگ اجرا شد.

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (جانا) در چهار محور کسب و کار، خدمت‌رسانی، محصول نوآورانه و پیشنهاد سیاسی انجام شد. از بین طرح های ارائه شده، توسط هیات داوران طرح ها بر اساس چند شاخص مانند شناخت درست مسئله، نوآوری در راه حل، قابل اجرایی بودن و پایدار بودن ارزیابی شد. در این مرحله هر طرح براساس شاخص های ارزیابی حائز اهمیت مرتبط با محور مربوطه, ارزیابی و داوری شد و طرح هایی که دارای شرایط لازم بودند به مرحله ی اصلی رقابت راه یافتند تا شرکت کنندگان از طرح خود دفاع کرده و در رقابت اصلی شرکت کنند. به علاوه طرح های اجرا شده و یا به صورت تیمی دارای امتیاز مثبت است.

به گزارش ایرنا جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) با شعار «جریان بهبود نوآورانه زندگی» در بخش اصلی و همچنین، رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی و رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (با هدف شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد در حوزه اجتماعی) از روز شنبه (۶ مردادماه) در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد و امروز با برگزاری رقابت نهایی و معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

جوایز نقدی، تسهیلات برای تیم های برتر، مشاوره و منتورینگ رایگان و معرفی به سازمان های مرتبط خدمات و تسهیلات درنظر گرفته شده برای طرح های برتر و یا انتخاب شده توسط هیات داوران است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *