یکشنبه 10 تیر 1403 - Sunday 30 June 2024

حقیقت طلبی رویکرد شهیدجمهور بود

حقیقت طلبی رویکرد شهیدجمهور بود

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی گفت: رویکرد شهید جمهور حقیقت طلبی بود و در طرح سوالات نیز به دنبال روشن شدن مباحث بود.

به گزارش ایسنا، حسن فارسی، قائم مقام رییس جهاد دانشگاهی و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دنبال الگو و آداب گفت‌وگو مناظره هستیم، باید به رفتار شهید آیت الله رئیسی در مناظرات رجوع کنیم، افراد در مناظرات معمولا به دنبال کسب و قدرت هستند؛ اما رویکرد شهید جمهور حقیقت‌طلبی بود و در طرح سوالات نیز به دنبال روشن شدن مباحث بود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود جهاد دانشگاهی تا کنون ۱۲ دوره از مناظرات دانشجویی برگزار شد، گفت: تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات از اقصی نقاط کشور بودند و باید عنوان کرد که مناظره و گفت وگو با رویکرد حقیقت طلبی یک فضیلت است، اگر گفت وگویی شکل می گیرد، باید برای کشف حقایق صورت گیرد.

به گفته وی؛ هدف ما ترویج فرهنگ گفت وگو به عنوان فضیلت و اجرای مطالبات رهبری است، جهاد دانشگاهی همواره به دنبال لبیک گفتن به این مطالبات بوده است.

وی افزود: دانشجو از ارمان خواهی به دنبال مسیر حقیقت طلبی است و اگر آداب گفت وگو و مناظره در میان شما دانشجویان نهادینه شد، شاهد اتفاقات خوبی در سطح جامعه خواهیم بود.

فارسی عنوان کرد: ۸ تیر ماه انتخابات ریاست جمهوری را خواهیم داشت که ریل گذاری دقیقی از سوی رئیس جمهور شهید صورت گرفته است، ایشان هیچ‌گاه به دنبال ایجاد حاشیه نبودند و حتی حواشی دیگران را نیز کنترل می‌کردند.

قائم مقام رییس جهاد دانشگاهی بیان داشت: انتخابات ۸ تیرماه بزنگاه تاریخی است که مایه سربلندی کشور است و امید داریم در مناظراتی که شکل می‌گیرد، در مسیر حقیقت طلبی باشد؛ اگر سوالی از رقیب پرسیده ‌می‌شود، در راستای شفاف‌سازی و کشف حقایق صورت بگیرد. اگر این اتفاق افتاد، ما موفق خواهیم بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *